משפט

ריבלין מתחשבן עם נתניהו: "אמר שלא יישב עם אנשי כהנא"

לנשיא המדינה בטן מלאה על האתגרים של ישראל ומפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו ושריו: "שרי הממשלה עסוקים רק בגינויים אלה כלפי אלה, כדי לשכנע את העם שאם אנחנו לא טובים כל כך, האחרים הרבה יותר גרועים"
דוד זולדן |  2
מאיר כהנא, בנימין נתניהו, מנחם בגין, רובי ריבלין (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה/ לשכת העיתונות הממשלתית)
נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין מתייחס לאירועי האלימות בסוף השבוע בדרום תל אביב ולא חוסך את שבטו מנתניהו.
ריבלין התראיין היום בכאן רשת ב והתייחס להתפרעויות האלימות שהיו אתמול בדרום תל אביב, במחאה של מתנגדי ותומכי המשטר באריתריאה, וכן גם לממשלת נתניהו הנוכחית ומה השתנה מימיו כחבר במפלגת הליכוד. הנשיא לשעבר ריבלין שיתף את דבריו של מנחם בגין שאמר: "אם אני צריך להישען על הרב כהנא, אז לא אהיה ראש הממשלה". לדבריו, נתניהו הסכים עם השקפותיו של בגין כשהצהיר: "לא רק שלא אכניס לממשלה אנשים שהם תלמידיו של כהנא, אלא אני גם לא אצטלם איתם ולא אבוא במחיצתם".
לפי ריבלין, ראש הממשלה היה מאלה שתמכו בעמדה של חקיקת חוקה למדינת ישראל, כדי ששומרי הסף יהיו תחת עצמאות מחויבת. "בתנועת החירות, ואפילו בליכוד שאותו הקמנו, היו דברים שהליכוד שותף לו", אמר. "בהם גם ראש הממשלה שתמך בעמדה זו בצורה האמיצה ביותר".
על השינויים במערכת המשפט והמחלוקת החברתית, אמר ריבלין: "אנחנו נאבקים על דמותנו מבלי להתייחס למה אנחנו רוצים מדמותה של המדינה. אנחנו יותר עסוקים אחד באחר ובמגרעותיו, במקום בדרך והמטרה אליה אנחנו שואפים להגיע". לפי הנשיא לשעבר, יש מקום לחוקה ולהפרדת רשויות ברורה בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת, אך לדבריו, שרי הממשלה עסוקים רק "בגינויים ובניבולי פה אלה כלפי אלה, כדי לשכנע את העם שאם אנחנו לא טובים כל כך, האחרים הרבה יותר גרועים מאתנו".
על המחאה האלימה בדרום תל אביב, הנשיא לשעבר הבהיר כי הממשלה הייתה צריכה להפיק לקחים ממה שקרה באירופה. "טוב שהקבינט ואנשי הממשלה ידעו שיש להם גם תפקידים, פרט להצהיר הצהרות ולהופיע במדיה בכל עת ובכל שעה". עוד הוסיף ריבלין בנימה ביקורתית כי "כל אחד רואה עצמו חופשי להסית נגד אחרים, מכאן ומכאן, חופשי לדבר בדברי גנות בחיילינו ובשוטרינו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנוכל ריבלין
    יוסיי 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חתיכת אפס אולי תספר לכולם למה מכרת את הדירה שלך בירושלים רגע לפני סיום הכהונה כנשיא ושכרת דירה על חשבון המדינה ב18,000 שקל בחודש שממומנת מכספי המיסים שלנו
    סגור
  • 1.
    נו משעממת החדשה?
    דוד 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחכת את עליזה הבאת חדשהה תתעסק איתה .שדדת את המדינה עם השכר חוואה שלך.אבטחה ולישכה ומה לא.
    סגור