משפט

צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה ראשונה, באופוזיציה מחו

בתום ויכוח סוער וטונים צורמים: הוועדה בראשות ח"כ רוטמן אישרה בקריאה ראשונה את החוק השנוי במחלוקת. נציגי האופוזיציה התקוממו: "ביזיון". המשנה ליועמ"שית על החוק: "פגיעה בשלטון החוק ושומרי הסף, ההצעה הכי קיצונית שיכולה להיות"
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן, יאיר לפיד, בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות. ההצעה אושרה ברוב של תשעה מול חמישה חברי כנסת, לאחר שהטונים עלו בין יו"ר הוועדה שמחה רוטמן לבין חברי האופוזיציה, לאחר שרוטמן לא איפשר למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, לנמק את דבריו לפני ההצבעה. 
לפני אישור הצעת החוק, הנחה יו"ר הוועדה רוטמן לצאת להפסקה, שלאחריה החלה ההצבעה. חברי הכנסת התקוממו על כך שלא נתן למשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, את רשות הדיבור. רוטמן החל בהצבעות שמיות, ואז פרצה מהומה בין חברי הכנסת מהאופוזיציה לרוטמן. ח"כ להב-הרצנו: "לא ניתן לכם לעשות את המחטף הזה, ישראל לא תהיה דיקטטורה", אורית פרקש הכהן: "זה ביזיון". היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק התווכחה עם רוטמן על אופן ההצבעה ודרשה שיתחיל מחדש את ההצבעה.
לפני שרוטמן הכריז על אישור הצעת החוק לקריאה ראשונה, היועצת המשפטית של הכנסת דרשה מהיו"ר רוטמן לאפשר את השמעת עמדת היועמ"שית. בהמשך ההצבעה אושרה לקריאה ראשונה, כשתשעה הצביעו בעד וחמישה נגד. ח"כ אפרת רייטן מהעבודה אמרה: "יש פה הפיכה משטרית, ככה זה נראה". ח"כ יואב סגלוביץ' מיש עתיד לרוטמן: "ההתנהלות שלך נגד החוק, זה לא יעבור".
לבסוף ניתנה האפשרות לעו"ד לימון, המשנה ליועמ"שית לנמק את הפגמים בהצעה: "הצעת החוק תפגע ביכולת של הייעוץ המשפטי לממשלה לקדם את השמירה על שלטון החוק ולא ניתן יהיה לבלום החלטות שרירותיות ובלתי מקצועיות באופן קיצוני במהלך גיבושם. בהתייחס למה שנאמר פה היום - אין חלילה טענה שהשרים רוצים לפעול בצורה לא סבירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה