משפט

מירב בן ארי נגד בן גביר: "נשים נרצחות והוא שותק"

"אנחנו כבר באמצע מאי, אפילו תזכיר חוק להערות הציבור הוא לא הוציא. בינתיים נשים נרצחות, מספרים מטורפים אבל הוא שותק", צייצה חברת הכנסת בהתייחסות לחוק האיזוק האלקטרוני, שעדיין לא יצא לפועל
מערכת ice |  1
מירב בן ארי (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
לפני כשבועיים, פורסם כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתחייב עם תום המושב הקודם כי יביא הצעת חוק חדשה לאיזוק האלקטרוני, סיים לגבש את הצעת החוק שלו, יחד עם יו"ר הוועדה לביטחון לאומי צביקה פוגל והיא תובא לאישור וועדת שרים לחקיקה בעוד שמונה ימים, לאחר שמשרד המשפטים  ומשרד הרווחה יקבלו לידיהם את הצעת החוק, יחד עם תוכנית נרחבת למאבק באלימות בתוך המשפחה.
הצעת החוק לאיזוק האלקטרוני שתובא קובעת, כי שופט יוכל להצמיד אזיק אלקטרוני לגבר גם ללא הרשעה והוכחות, בכפוף לשני תנאים - קבלת הערכת מסוכנות, בנוסף לרקע של הרשעה בעבירה על החוק (למעט חוקי תעבורה, מיסים ותכנון ובנייה), או לחילופין מי שהוגש נגדו כתב אישום מבוסס על עבירות אלימות.
בן גביר גם התייחס להצעת החוק הקודמת שנפסלה על ידו: "ההצעה שרצו להעביר לפניי, קבעה למעשה שניתן להצמיד לכל גבר איזוק אלקטרוני, ללא רקע, ללא קביעת מסוכנות וללא הוכחות. זו הצעה בלתי דמוקרטית שהייתה מאפשרת גם לכל בעל אינטרס זר לפגוע בקלות בחירותו של אדם. בהצעת החוק המתוקנת שהגשתי, קבעתי שלא ניתן יהיה לאזוק כל אחד באשמת שווא וללא הוכחות, אלא יהיה צורך במינימום רקע כמו בדיקת מסוכנות. מנגד, החמרנו הענישה, כך שאותם עבריינים אלימים ופורעי חוק ישלמו מחיר כבד בהרבה מהקיים כיום בחוק. הסדרת איזוק אלקטרוני, לצד החמרת ענישה משמעותית בסל עבירות אלימות במשפחה, ישמש כלי אפקטיבי במאבק באלימות במשפחה".
מאז אותו הפרסום, לא קרה משהו חדש בנושא והיום (שישי), חברת הכנסת מירב בן ארי, שהייתה אחראית לאותה הצעת החוק שנפסלה, שמה את הזרקור על העובדה המצערת הזו, כאשר צייצה בטוויטר: "ביום א' ה-19.3, השר לביטחון יהודים, דחה את הצעת החוק שלי ושל גדעון סער בעניין האיזוק. עלה במליאה, אמר שהוא מביא חוק טוב, גרסה משופרת, מאוזנת. אנחנו כבר באמצע מאי, אפילו תזכיר חוק להערות הציבור הוא לא הוציא. בינתיים נשים נרצחות, מספרים מטורפים אבל הוא שותק וביחד איתו שותקים כל הדגים הקפואים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פירומן בחסות ממשלת הקיצוניים המאוחדת
    אחד העם 1 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרניהו מחכך ידיים בהנאה בזמן בזמן שהפירומן מתרברב
    סגור