משפט

ארה"ב נגד ענקית הקריפטו: הפרה את הסנקציות על רוסיה?

משרד המשפטים האמריקני פתח לאחרונה בחקירה נגד בורסת הקריפטו הגדולה ביננס, בחשד כי היא הפרה את הסנקציות שהוטלו על רוסיה. וזו ממש לא הפרשה האחרונה בה ביננס מסובכת
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, משרד המשפטים האמריקני פתח לאחרונה בחקירה נגד בורסת הקריפטו הגדולה ביננס, בחשד כי היא הפרה את הסנקציות שהוטלו על רוסיה.
על פי הדיווח של בלומברג, המסתמך למעשה על חמישה מקורות אנונימיים, מחלקת הביטחון הלאומי של ארצות הברית בוחנת אם ביננס אפשרה לאזרחים רוסים להשתמש בפלטפורמה שלהם, תוך כדי הפרת סנקציות שהוטלו ע"י הממשלה נגד רוסיה ואזרחיה.
ביננס הגבילה שירותים לאזרחים רוסים לאחר שהסנקציות נכנסו לתוקפן באפריל 2022, כחודשיים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה והמלחמה הקשה שמתנהלת באזור עד היום. למרות זאת, החברה המשיכה לפעול במדינה תוך חסימת אזורים ספציפיים והמשך מתן שירותים לאזרחים עליהם לא חלות הסנקציות, כך על פי הדיווח.
כעת, ביננס ממשיכה להסתבך והיא עומדת בפני מספר חקירות ותביעות, בין היתר חקירות מצד הרשות לני"ע (ה-SEC) על הפרת חוקי ני"ע, תביעה מצד הוועדה לפיקוח על מסחר בחוזים עתידיים וסחורות (CFTC) באישום כי סיפקה שירותי מסחר בחוזים עתידיים באופן לא חוקי לאזרחי המדינה, וחקירה ע"י צוות משותף של רשות המסים ומחלקת ציות לחוקי הלבנת הון במשרד המשפטים ומשרד האוצר האמריקני בחשד להפרות חוקי מס והלבנת הון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה