משפט

הסכסוך מחריף במשפחת המיליארדרים ספרא: הבן תובע את האם והאח

למרות שלפני כחצי שנה נראה היה שהסכסוך הולך לפתרון, גורלם של הבנים דומה לזה של האב, שנפרד מאחיו בשל סכסוך דומה (שלבסוף נפתר)
מערכת ice | 
האחים אדמונד וג'וזף ספרא (צילום פלאש90)
הבנקאי היהודי-ברזילאי ג'וזף ספרא היה אחד האנשים העשירים בעולם כאשר מת בדצמבר 2020. הוא היה האדם העשיר ביותר בברזיל. למרבה הצער, הסכסוך באימפריית הבנקאות המשפחתית ממשיכה גם יותר משנתיים אחרי מותו.
אחד מבניו של ג'וזף תובע את אמו ושני אחיו בטענה שדיללו בכוונה את חלקו בבנק ספרא בניו יורק.
על פי הדיווחים, אלברטו ספרא הגיש תביעה בניו יורק נגד האם ויקי ספרא והאחים ג'ייקוב ודיוויד ספרא, בטענה שהם שיתפו פעולה נגדו ואילצו אותו לצאת מהעסק המשפחתי. אלברטו גם פרסם הצהרה לעיתונות המסבירה מדוע נקט בצעד החריג של תביעה נגד משפחתו שלו על התנהגות בלתי הולמת לכאורה של תאגיד: "בשל מעשים לא חוקיים ואגרסיביים שביצעו אחיו, לאלברטו ספרא לא הייתה ברירה אלא להגיש תביעה לבית המשפט העליון בניו יורק כדי להגן על זכויותיו".
התביעה של אלברטו היא רק המלחמה האחרונה בפילוג במשפחת ספרא שהתחיל הרבה לפני. הפילוג הגיע לשיא בסוף 2019, כאשר אלברטו עזב את מועצת המנהלים של בנק ספרא, לפי הדיווחים בעקבות "סכסוך" עם אחיו וחבר ההנהלה דיוויד ספרא, והקים חברה מתחרה משלו.
התביעה של אלברטו מאשימה את משפחתו בניצול היכולת התפקודית המופחתת של אביהם לקראת סוף חייו, תוך ביצוע שינויים בצוואתו לצמצם את חלקו בבנק הלאומי ספרא בניו יורק מ-28% לפחות ממחצית מזה. לפי התביעה: "הנאשמים המשפחתיים שמרו בסוד מאלברטו שהם שכרו את [הרופא המטפל בג'וזף], ומנעו מאלברטו את ההזדמנות לגרום לרופא לבחירתו לבדוק את ג'וזף או להעריך אחרת את מצבו או יכולתו הנפשית של ג'וזף".

בהודעה לעיתונות משלה, החברה חולקת גם על האופי של יציאתו של אלברטו מדירקטוריון החברה: "ג'וזף ספרא עצמו נקט באופן ספציפי את הפעולות האלה הקשורות לאלברטו ספרא מרצונו הרבה יותר משנה לפני שנפטר... לטעון אחרת זה לא נכון."
אלברטו מבקש ככל הנראה 14.5% מההון המשפחתי, אך אפילו שווי החברה נתון למחלוקת. בתביעה נטען כי לבנק הלאומי ספרא יש נכסים בשווי של יותר מ-9 מיליארד דולר, בעוד שדובר החברה אמר לדיילי מייל כי שווי ההון העצמי הכולל של החברה היה קרוב יותר למיליארד דולר בסוף 2021.
דובר המייצג את משפחת ג'יי ספרא מסר ל- CelebrityNetWorth לאחר פרסום הידיעה כי "כמה חודשים לאחר שקיבל תרומות ממר ג'וזף ספרא, לקראת ירושתו, עזב אלברטו את בנק ספרא, מבלי להקשיב לפניות שהשמיע אביו באופן אישי והקים עסק מתחרה בבנק ספרא, לאחר שאף הטריד ושכר כמה מנהלים של הקבוצה. לאחר מספר סירובים של אלברטו לשנות את תוכניותיו, מר ג'וזף ספרא התנער ממנו ונקט בפעולה באותה עת.
"כעת אלברטו מקדם סכסוך נגד כל המשפחה, אומר שלאביו לא תהיה סיבה לעשות מה שהוא עשה, בטענה שזו הייתה קונספירציה לפגוע בו. המשפחה מתחרטת על הדרך שעבר אלברטו, שתקף לראשונה את אביו בעודו בחיים וכעת תוקפת את זכרו, ומפריכה את טענותיו".
שוויה של ויקי ספרא מוערך כיום בכ-7.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה