משפט

ההתאבדות שמסעירה את מערכת הבריאות: ביה"ח איכילוב על הכוונת

צעירה שהגיעה לבית החולים בגין תלונות על קולות בראשה שקוראים לה להתאבד, שוחררה אחרי בדיקה קצרה בלבד עם כשלים רבים בדרך. כעבר כמה ימים - היא תלתה את עצמה
מערכת ice |  1
תביעה (צילום pexels)
מדובר בסיפור טראגי ועצוב מאוד. בינואר של שנת 2016, צעירה בת 26, הגיעה באמבולנס בליווי חברה לבית החולים איכילוב. היא התלוננה על קולות שהיא שומעות בראשה, בעקבת נטילת הסם קטמין, אשר פוקדים עליה להתאבד. היא נבדקה על ידי אחות, הרופאה התורנית ועל ידי הפסיכיאטר התורן ושוחררה אחרת פחות משעה וחצי מרגע שהגיעה לבית החולים. כעבור מספר ימים, גופתה התגלתה תלויה בחורשה בתל אביב.
"הובאה למיון ע"י חברה עקב דיווח על מחשבות אובדניות על רקע שימוש בסם הקטמין. היא שוללת כוונות או רצון למות ורוצה ללכת הביתה תוך הבטחה שלא תעשה דבר לעצמה. היא אינה רוצה להתאשפז ואינה עונה על הקריטריונים לכפיית טיפול או אשפוז. אין מניעה מבחינתי לשחררה מחדר המיון עם המלצה לפנות לטיפול פסיכיאטרי שיעזור לה למצוא דרכים להתמודד עם מצוקות החיים בלי בריחה לשימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים", כך כתב הפסיכיאטר בסיכום הבדיקה, כאשר שמנה דקות בלבד אחר כתיבת הדברים הללו, המנוחה כבר שוחררה.
הצעירה השאירה אחריה את אביה, שהוא בעצמו רופא באחד מבתי החולים בארץ. בשנת 2019 הוא הגיש תביעה כנגד איכילוב, בגין רשלנות, כאשר בית החולים לא עדכן אותו על המתרחש, לא התייעץ עם הפסיכיאטר המחוזי ולא התעקש להשאיר את המנוחה לבדיקה יותר יסודית, לאור מצבה הפסיכוטי. ביום שני האחרון, בית המשפט פסק על פיצויים בגובה 2.9 מיליון שקלים לאבי המנוחה.
מביה"ח איכילוב נמסר בתגובה: "ליבנו עם המשפחה. זהו מקרה טרגי של בחורה צעירה ששמה קץ לחייה. כשהתקבלה למיון היא נבדקה ע"י רופאה ופסיכיאטר בכיר, שהתרשם שהצעירה אינה פסיכוטית וסבר שאין הצדקה לאשפזה בכפייה. למרבה הצער, גם כאשר נעשה שימוש במיטב הכלים המקצועיים שעומדים לצורך הערכת הסיכון למעשה אובדני, לא תמיד ניתן לצפות אובדנות, וודאי שלא תמיד ניתן למנוע מאדם לממש מעשה אובדני. עם זאת, נעשה כל שיידרש כדי להפיק מפסק הדין את הלקחים המתבקשים, ללמוד ולשפר את עצמנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעצור עכשיו את ספק הקטמין ולבדוק לעומק!
    שם 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך דווקא שמעה לכאורה קולות להתאבד ולא איזה פנטזיה נעימה. לבדוק מעורבות של אנשים בחיסול הזה
    סגור