משפט

מחדל: חומרי החקירה נגד הקצין שהטריד "נעלמו באופן מסתורי"

חומרי החקירה נגד דן שרוני, שנחשד כי צילם חיילות ברגעים אינטימיים, נעלמו. החיילות הנפגעות שלחו מכתב לפרקליטה הצבאית הראשית  
מערכת ice | 
דן שרוני (צילום פלאש 90)
הפרקליטות הצבאית איבדה ראיות מהחקירה נגד דן שרוני, כך לפי חלק מהחיילות שנפגעו ממעשיו. מתוך כל הנפגעות. מתוך כך הנפגעות שלחו מכתב ליועמ"שית בו הן מאשימות את הפרקליטות הצבאית ברשלנות חמורה ודורשות באופן חריג ותקדימי ועדת חקירה חיצונית.
לפי פרסום חדשות 12, חלק מהראיות שנעלמו הן הארדיסקים עם תמונות אינטימיות של הנפגעות שצילם שרוני עצמו. בעקבות המחדל החמור, הרמטכ"ל כוכבי דרש הסברים והבהרות מהפרקליטה הצבאית ומקצין המשטרה הצבאי הראשי.
לעת עתה, הנפגעות לא קיבלו הסבר כיצד החומרים הנפיצים נעלמו. אם לא די בכך, מקורבים לנפגעות מאמינים שהחומרים נעלמו "בנסיבות מסתוריות". נוכח האירועים המטרידים האלה, הגישו הקורבנות ליועמ"שית מכתב משותף באמצעות היועצת המשפטית של משרד עו"ד פוגץ' קידר-ברוך ומשרד עו"ד נחמני-בר.
תגובת דובר צה"ל: "עם גילוי אובדן החומרים, נמסר עדכון על כך לנפגעות העבירה. בהמשך לכך, נערכו בירורים מקיפים בנושא, במשטרה הצבאית ובפרקליטות הצבאית, על מנת להתחקות אחר נסיבות האבדן ולהפיק את הלקחים הנדרשים. צה"ל והרמטכ"ל בראשו מביעים שאט נפש מהתנהגותו של סא"ל שרוני, ומחזקים את נפגעות העבירה ועומדים לצידן".
עוד נמסר כי: "התקלה בעניין חומרי החקירה מתוחקרת על-ידי המשטרה הצבאית והפרקליטות הצבאית. התחקור טרם הושלם. הרמטכ"ל רואה חשיבות גדולה לעצמאותה של מערכת המשפט הצבאית ומכאן שהדרג הפיקודי אינו מעורב כלל בתחקור של גורמי האכיפה הצבאיים, שפועלים בעצמאות מקצועית מלאה. כמו כן, הרמטכ"ל לא נזף במי מהמעורבים והוא סומך באופן מלא על הפרקליטה הצבאית הראשית ואנשיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה