משפט

פרשת "היהלום השחור": למה לבייב שילם 38 מיליון שקל?

פרשת "יהלום שחור" רק החלה - כך על פי עורכת הדין, שציינה כי כתב האישום נגד לבייב ומנכ"ל החברה שמאלוב הוא רק הראשון בפרשה, ומתברר כי החברה כבר שילמה הרבה מעבר לסכום שנקבע בהסדר הטיעון. למי שילמה 38 מיליון שקל?

מערכת ice | 
לב לבייב (צילום ויקיפדיה, pixabay)
פרשת "יהלום שחור" רחוקה מלהיסגר בקרוב, לאחר פרסום נוסף במסגרת הפרשה. לפני מספר שבועות דווח כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם חברת LLD של לב לבייב וכי במסגרתו תורשע החברה במעשה הברחה ותשלם קנס של כ-25 מיליון שקל. לצד זאת, יורשע גם מנכ"ל החברה וירצה 18 חודשי מאסר.
על פי הדיווח החדש ב'כלכליסט', מתברר כי החברה תשלם הרבה מעבר למה שפורסם במסגרת ההסכם מלפני מספר שבועות. מתברר עי החברה שילמה 38 מיליון שקל לרשות המסים. עו"ד אורנה גלבשטיין, מפרקליטות מיסוי וכלכלה, מסרה בעת הצגת ההסדר כי "זה תשלום על חשבון המחדל האזרחי של החברה. הנאשמת פעלה מול רשויות המס ושילמה למעלה מ-38 מיליון שקל על חשבון חובותיה במישור האזרחי להסרת המחדלים".
עו"ד גיורא אדרת, שמייצג את החברה, הוסיף כי לא מדובר בהסרת המחדל, "אלא הסדר השומות האזרחיות של החברה מול פקיד השומה". לצד זאת ולצד 18 חודשי המאסר שייגזרו על מנכ"ל החברה שמאלוב, יתבצע חילוט כולל של 208 אלף שקל. 
למרות שלכאורה הפרשה נגמרה עבור שמאלוב ולבייב עצמו, הפרשה ככללה רחוקה מלהיגמר. על פי הדיווחים המשטרה תמשיך לחקור גורמים נוספים בפרשה שטרם נבדקו וזאת כולל שני בניו לבייב וכך אכן הבהירה עו"ד גלבשטיין באומרה כי "זה כתב האישום הראשון בפרשה זו". 
כזכור, הפרשה פרצה בשנת 2018 לאחר חקירה של להב 433, היחידה גילתה כי ייתכן וחברת היהלומים של לבייב מבריחה ארצה יהלומים, בשווי מיליוני שקלים, ללא תעודת "קימברלי" המעידים על כך שהם לא הגיעו מאזורי עימות באפריקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה