משפט

מחדל העוברים באסותא: מטופלי בית החולים יעתרו לבית המשפט

אחרי קביעת משרד הבריאות להפסקת הבדיקות הגנטיות בקרב מטופלי בית החולים באין אישור משפטי, הזוגות מגיעים לבית המשפט וממשיכים לחפש תשובות
מערכת ice |  1
מחדל העוברים בבית החולים אסותא (צילום shutterstock, פייסבוק/ אסותא)
פרשת החלפת העוברים באסותא ממשיכה להסעף, וכעת חוזרים הצדדים לזירה המשפטית בין בית החולים אסותא למטופלי מחלקת הפוריות, כך לפי דיווח של כתבת הבריאות של חדשות 12, יולן כהן.
"מחדל העוברים - התחדשה המערכה המשפטית בפרשת העוברים. משרד עו"ד כספי סרור ושות' ומשרד עו"ד שמואל מורן, המייצגים קבוצה גדולה של מטופלות אסותא, הגישו היום תביעה בשם מספר מטופלות וזוגות לקבלת אישור לבדיקה גנטית לבירור קשרי משפחה וקשר גנטי לאותה תינוקת שנולדה לפני כשבועיים".
לפני כשבועיים נולדה התינוקת אשר התגלה כי האישה שנושאת אותה אינה אמה הביולוגית. כעת, שבועיים לאחר שהתברר כי ההורים שנחשדו בתור ההורים הביולוגיים שלה אינם קשורים אליה גנטית, שלוש נשים שעשויות להיות האם של התינוקת עתידות לעתור לבית המשפט בשבוע הבא בדרישה לבצע בדיקות גנטיות כדיי לברר אם יש התאמה.
במסגרת העתירה שתוגש, באמצעות עורכי הדין שמייצגים את הזוגות, הן ידרשו לערוך בדיקה גנטית וזאת לאחר שנקבע על ידי בית המשפט ומשרד הבריאות בשבוע שעבר כי כדי לעבור את הבדיקה, נדרש אישור משפטי.
ברקע העתירות הללו ממשיכה היולדת לבקש שלא לאשר את המשך החיפוש אחר ההורים הביולוגיים של הילדה, לטענתה בעקבות העובדה שנשאה אותה ועברה הליכים מסכני חיים על מנת להוליד אותה. כמו כן, הוסיפה היום לומר כי בעת זו התינוקת נמצאת בטיפול נמרץ וייתכן כי תצטרך לעבור ניתוח להצלת חייה. יתרה מכך קראה שוב להכרה בה כאמה של הילדה.
במידה והבדיקות הללו יאושרו לא מדובר בבדיקה פולשנית, אלא בדיקה של נתונים גנטיים שכבר נלקחו מהתינוקת טרם לידתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינת משטרה! אסותא-פשלה תנו להורים לוודא שזו לא ביתם.
    בושה לבתי המשפט 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אפשר להמשיך לחיות בחוסר הוודאות הזו
    סגור