משפט

סערה בבנק הפועלים: מנהל בווידוי ללקוחה "מעלתי בכספך"

מול המצלמות, אחד המנהלים הבכירים בבנק הודה כי מעל בכספי לקוחה במשך כ-50 שנה ולדבריה נעלמו מכספיה כ-50 מיליון שקל בסך הכל. עורכי דינה מכינים תביעה בהיקף של 62 מיליון שקל והמנהל מתחנן: "על הבגידה לא אסלח לעצמי עד יום מותי". חקירת הבנק והמשטרה הובילה למעילה של מאות אלפי שקלעם
מערכת ice |  8
בנק הפועלים (צילום Magma Images, unsplash, פלאש 90/ נתי שוחט)
לאחר החשיפה כי מנהל מחלקה בכיר, מהוותיקים בבנק הפועלים מעל בכספי הלקוחה שלו וגנב מחשבונות הבנק שלה וזאת על פי הודאתו שלו, נחשף בחדשות 12 על ידי גיא פלג שתחילה הוא הכחיש, עד שנשבר והגיע לביתה להתוודות. "החלטתי לסיים את זה", אמר כשהוא מתועד. 
כזכור, המשטרה פתחה לפני כמה שבועות בחקירה בעקבות תלונה לאחרונה של הבנק, לאחר שלקוחה התלוננה על מעילה של עשרות מיליוני שקלים. החקירה הובילה אל אחד העובדים, מנהל מחלקה באותו סניף מרכזי של הבנק, שעבר בדיקת פוליגרף והודה אל מול מנהליו שמעל בסכום של מאות אלפי שקלים, בכ-300 אלף שקל. העובד הודה בסכום הענק, אך עדיין הרבה פחות מתלונתה של אותה לקוחה.
מדובר בבנקאי שהיה ביחסי אמון שחרגו מיחסי בנקאי לקוחה. לימים מערך הבקרה הפנימי של הבנק זיהה פעילות חריגה בחשבון והחל בבדיקה, בדיקה שהובילה לתלונה של אותה לקוחה ואז נפתחה חקירה פנימית של הבנק שהובילה לחקירת משטרה ובדיקת פוליגרף.
על פי חשיפה של גיא פלג, המנהל פנה אל הלקוחה מול המצלמות: "החלטתי לסיים, לגמור, אני מתנהג אלייך יותר כמו אחות. אני מתנהג אלייך כמו שאני חייב לך לכל החיים. אני אהיה חייב לך כל החיים, תדעי לך את זה. אני אהיה חייב לך למה שתרצי. אני פשעתי, אני אומר את זה חד וחלק. כל כך קשה לי להגיד את זה כי לא היה לי את זה, אני לא יודע מה קרה. אני לא יודע באמת לשים את האצבע. אני באתי לסיים, לגמור, באתי להוריד מהראש".
הלקוחה, על פי חדשות 12, לא נשארה חייבת: "זה משהו שאני לוקחת אותו ללב, אתה מבין? זה לא משהו שאני יכולה לקחת אותו לראש. בחיים לא. אתה בן-אדם שאני כל כך אוהבת ואתה בן-אדם שכל החיים היה מבחינתי מלאך, אתה יודע איזה בגידה זאת, איזה כאב זה?"
הלקוחה עברה על דפי חשבון הבנק, מה שלא עשתה מעולם ונדהמה לגלות משיכות של עשרות אלפי שקלים במזומן. כשהחלה לחשוד, התחילו השאלות והיא החלה להתעמת עם הבנקאי שלה ושל בעלה מנוח מזה 45 שנה, היא שכרה רואה חשבון והזדעזעה לגלות על עומק המעילות.
הבנקאי התחנן בפניה: "כפרה עלייך, מאור עיניי, אני לקחתי הלוואות", אמר. "יש לי 400 אלף, הראיתי לך משכנתה של 472 אלף. אני הגדלתי אותה כדי לכסות חובות שלי, את הכול. באור עיניי, אין לי... בראש שלי אין לי בית חוץ מהבית הזה מיליון וחצי ועוד צ'ק שכתוב על 5,000 שקל. זה כל רכושי, אין לי חסכונות".
על פי פלג, בימים הקרובים צפויים עורכי הדין אסף שרעף ותידהר צור, להגיש נגד בנק הפועלים תביעה על סך 62 מיליון שקלים. 
מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "הבנק הגיש לאחרונה תלונה במשטרת ישראל נגד העובד ועל כן אנו מנועים מלהרחיב בנושא. הבנק בודק ביסודיות ובקפדנות טענות בדבר מעילה בכספי לקוחות על פי הנהלים המחייבים, ובמקרים המתאימים מגיב בחומרה ונוקט בכל האמצעים האכיפתיים והמשמעתיים העומדים לרשותו".

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    טרגדיה.שנים לא ראו לא שמעו..
    יאיר 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחזיר צקים והתחיבויות על חריגה של שקל זה כן יודעים.לראות מעילות פנימיות של אלפים לא שמענו לא ידענו.רחמים
    סגור
  • 7.
    שנים גונבים את החשבונות בסניף קריון (ל"ת)
    hary 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    משהו מוזר
    לא ידוע 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלקוחה לא שמה לב על משיכות של עשרות אלפי שקלים, נראה לי חשוד. אני מציעה למס הכנסה לעשות בדיקה מקיפה של הלקוחה הנל
    סגור
  • 5.
    לא תמעול
    עלי באבא 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם זה היה בנק של פועלים הערבים קוראים לו "בנק הבועלים" ועכשיו שמו "בנק המועלים" חחח
    סגור
  • 4.
    זה לא חדש
    יגאל 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא מעל וגנב. והבנק כבשיגרה לא גונב . הוא בוגר הבנק שגונב באופן קבוע.
    סגור
  • 3.
    בנק פועלים חחח
    מאיר 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנק הזה גנב את אבא שלי במליונים.וזה גם היה מנהל בנק בסוף לקחו אותי למנהלה ומחקו בזמנו 600000אלף בנק פועלים זה סניף סל שודדים הביאו כת אבא שלי 60 שנה אחורה
    סגור
  • 2.
    איפה היתה הביקורת הפנימית של הבנק? מאד מדאיג. (ל"ת)
    אני 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    פשוט ביזיון
    מה יהיה 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אי אפשר כבר לסמוך על אף טחד בימינו
    סגור