משפט

צוקרברג חוטף תביעה אישית על הפרשה שהסעירה את העולם

בבירת ארה"ב הוגשה לראשונה תביעה לפיה מארק צוקרברג אחראי לנזק שנגרם לעשרות מיליוני משתמשי פייסבוק, ובהם גם עשרות אלפי ישראלים
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash ,פייסבוק/מארק צוקרברג, Pixabay)
התובע הכללי של מחוז קולומביה (DC), מושבה של הממשלה הפדרלית בארה"ב, הודיע אתמול (שני) על הגשת תביעה אישית נגד מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר), מארק צוקרברג, בשל חלקו לכאורה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה.
לדברי קארל רַסין, "מאז הגשת התביעה פורצת הדרך שלנו נגד פייסבוק, משרדי נלחם בשיניים נגד מאמציה הטיפוסיים של החברה להתנגד להנפקת מסמכים ולסכל את התביעה שלנו בדרכים אחרות. אנו ממשיכים להתעקש ועקבנו אחרי ההוכחות כל הדרך למר צוקרברג. ההוכחות מראות שמר צוקרברג היה מעורב אישית בכישלונה של פייסבוק להגן על הפרטיות והמידע של משתמשיה, מה שהוביל באופן ישיר לתקרית קיימברידג' אנליטיקה". לכן, הוא אומר, "התביעה הזו אינה רק מוצדקת, אלא אף הכרחית, ושולחת מסר לפיו מנהלי תאגידים, כולל מנכ"לים, יישאו באחריות למעשיהם".
הסיומת נועדה להוות מענה לשופט שפסל את ניסיונו הקודם של רסין לצרף את צוקרברג לתביעה שהגיש נגד פייסבוק ב-2018 בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה. בשנה שעברה, לאחר שלשכתו של רסין הגישה בקשה לצרף את צוקרברג כנתבע, אמר השופט כי הבקשה "מסריחה כמעט מחוסר תום לב" בשל הוספת הנתבע כמעט שלוש שנים לאחר הגשת התביעה.
כזכור, ב-2018 נחשף כי פרטיהם של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק היו חשופים בפני קיימברידג' אנליטיקה, חברה בריטית שהציעה שירותי ניתוח אישיות לצרכי התאמת פרסומות למשתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם. החברה התגאתה בכך שהשירות שלה סייעה לקמפיינים בעד הברקזיט בבריטניה ובעד בחירת טראמפ לנשיאות ארה"ב בהצלחה הרבה שלהם – מה שגרם לזעם ובהלה בעולם.
כחלק מהחשיפה, התברר שפייסבוק הקלה מאוד על חברות כמו קיימברידג' אנליטיקה לקבל מידע על משתמשיה. ראשית, היא חשפה בפניהן כמעט את כל המידע של כל משתמש שאישר בחוסר תשומת לב חיבור לאפליקציות שלהן – אך מעבר לכך, גם את פרטיהם של כל החברים של אותם גולשים. כך, פחות מ-30 ישראלים שהשתמשו באפליקציה של החברה חשפו בפניה את פרטיהם של כמעט 50,000 ישראלים.
כעת, דורש רסין הזדמנות לטעות בפני מושבעים שצוקרברג ידע על הקלות הבלתי נסבלת של מסירת מידע על המשתמשים – ואף עמד מאחורי הרעיון להפוך את הגישה למידע לקלה כל כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה