משפט

ניר חפץ מסבך את החקירה? "סיקור חיובי כשוחד - הזיה"

היום החמישי במסגרת החקירה הנגדית של ניר חפץ נפתח, ועד המדינה ששימש יועצו של נתניהו ממשיך לתקוף את החקירה "בחקירה הזאת לא היה שום צ'אנס הוגן. חשבתי שזה משחק מכור"
מערכת ice |  4
ניר חפץ, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
הבוקר (שלישי) עלה בפעם החמישית עד המדינה ניר חפץ להעיד במסגרת החקירה הנגדית במשפט נתניהו. מי ששימש כיועץ של נתניהו והיום הוא עד מדינה בתיק 4000, נשאל שאלות במסגרת חקירה נגדית על ידי סנגורו של נתניהו, עורך דין בעז בן צור. עיקר החקירה עוסק בהפעלת הלחצים לכאורה על חפץ במהלך חקירותיו במשטרה, על מנת שימסור גרסה מפלילה על המעורבים האחרים ובנוסף כדי שיסכים לחתום על הסכם עד מדינה.
בפתח החקירה נשאל חפץ ע"י בן צור אודות השיחה בינו לבין אלי אסייג, ששימש אז כמפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, טרם חתם חפץ על הסכם עד מדינה. "אני אומר שאני כעד מדינה הולך לשלם מחיר כבד מנשוא למשל במיתוגי כ'בוגד'. הייתי מודע למחירים", טען חפץ, "בשום פנים ואופן לא הייתי לחוץ על העסקה הזו. הייתי במשא ומתן".
לאחר מכן סנגורו של נתניהו עו"ד בן צור סיפר על שחרורו של חפץ ממאסר: "אתה משתחרר ב-4 במרץ 2018 ממעצר  - שמח וטוב לב". חפץ השיב: "לא שמח ולא טוב לב, משוחרר בתנאים מגבילים". בהמשך, עו"ד בן צור סנגורו שאל את חפץ האם במסגרת שחרורו ממעצר סיכם כי ייתן "כל מה שיש לו נגד נתניהו", ועד המדינה הכחיש את הדברים. לטענתו, כן ראה בהסכם שישמש כ"מעין סוכן" בשביל להקליט, אך הדבר לא התממש בפועל.
לאחר מכן חפץ יצא במילים נוקבות על התנהלות החקירה בתיק 4000. עד המדינה ענה לשאלת סנגורו של נתניהו ואמר כי "בחקירה הזאת לא היה שום צ'אנס הוגן. חשבתי שזה משחק מכור". הוא אמר כי חשש "לחטוף כתב אישום" בגלל "הלחץ של התקשורת". 
 
לדבריו, "היתה מוטיבציה מאוד גדולה של הרשויות וגם של חלקים בתקשורת שיהיה כתב אישום. אני חשבתי שתיק 4000 לא היה בא לעולם אלמלא נתניהו לא היה ראש ממשלה. אני חושב את זה גם היום. חשבתי לשים סיקור חיובי כשוחד זה על גבול ההזיה. אני מודע לקח ותן שיש בתקשורת. חשבתי שזו אג'נדה של הרשויות". עוד הוסיף חפץ באופן חופשי למדי: "אני מכיר יחסי קח-תן בין תקשורת לפוליטיקאים - זה סחר סוסים ברמה הכי בהמית שיש - מקדמת דנא, לא תמצא בסדום יותר מדי צדיקים".
כזכור, בשבוע שעבר במהלך החקירה הנגדית ניר חפץ חשף כי החקירה במשטרה כללה תנאים קשים. לדבריו של חפץ הרעיבו אותו והוא אכל רק לחם, הוא טען כי איימו עליו ולחצו עליו לספק גרסה. "איימו להחריב את משפחתי" אמר חפץ והמשיך "שמו אותי, מלוכלך מטונף, מסביב עוד מכלאות, ואז היו אסירים בכתום, ואז הגיעו עזתים, ואז מישהו זיהה אותי, וכולם התחילו לצעוק נתניהו נתניהו, שקשקו בכלוב, הייתי כלוא בכלוב שלי, לא מגע ישיר, אבל כתוצאה מזה ועוד אירועים, תחושה שאני בסכנה שלא אגמור בחיים".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חקירה בולשוויקית ותיק תפור והזוי (ל"ת)
    בושה 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כולם הזויים אצלכם באתר חוץ מצדיק אחד
    רמי 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תתבגרו כבר. נתניהו הוא כנראה גדןל הפושעים שחיו אי פעם בישראל. לו היה ממשיך הייינו חיים כאן במשטר כמו במדינות מסביבנו. עם מלך, חצר חנפנים ומשטרה שמכניסה לכלא כל מי שמצייץ. תתביישו
    סגור
  • 2.
    האתר שלכם הוא דוגמה טובה
    מו דג 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לסיקור מוטה לאחר החלפת בעלויות. ״הנסיך״ כבר כתב טור היום?
    סגור
  • 1.
    עם עדות כזו על החקירה, השופטים חייבים לפסול את העדות על
    עמיר 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מערכת משפט בזויה, ומשטרה רקובה.
    סגור