משפט
המתחרה של רמי לוי מסתבך: עומד לחטוף תביעת ענק מהלקוחות?
נוסעי ארקיע התלוננו בבקשה לתביעה ייצוגית כי חברת התעופה מציגה מחיר בדולרים ההופכת לתעלומה בשקלים בעת חיוב ההזמנה לכאורה
בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד מאשימה את חברת התעופה ארקיע בהטעיית לקוחות באמצעות מנגנון המרת מטבע עמום. על פי הנטען, החברה מפרסמת באתר האינטרנט שלה מחירי טיסות בדולרים, אולם מבצעת את החיוב בשקלים תוך שימוש בשער המרה פנימי גבוה שאינו נחשף ללקוח בשום שלב לא בעת ההזמנה, לא באישור העסקה, ואפילו לא בדיעבד כך על פי פרסום בערוץ 14.
התוצאה: נוסעים מגלים את המחיר האמיתי שגבתה מהם החברה רק כשהם בודקים את פירוט החיוב בכרטיס האשראי, ללא כל יכולת לאמת את הגינות השער או להשוות אותו לשערי השוק המקובלים. הסכום עשוי להצטבר למיליונים כשמכפילים אותו במאות עסקאות יומיות.
במציאות של 2025 שערים כאלה כבר אינם מתפרסמים בעיתונות המודפסת, והחברה נעזרת לכאורה בשערי בנקים שאינם מנגישים לציבור את היסטוריית השערים שלהם. כך נוצר חלל מידע שבו הצרכן חסר כל אמצעי לבדוק האם החיוב תקין, האם הוא הוגן, או האם הוא בכלל עומד בתנאי ההתקשרות המוצהרים. התובענה מבקשת לא רק פיצוי כספי לנפגעים, אלא קביעה עקרונית המחייבת שימוש בשערי המרה שקופים ונגישים לבדיקה.
עוד ב-
רק לאחרונה מנכ"ל 'ארקיע' עוז ברלוביץ', נפגש עם שגריר הודו בישראל לקידום חידוש הטיסות הישירות בין ישראל להודו. בפגישה שקיימו החברה יחד עם נציגי ממשלת הודו, שגריר הודו בישראל מר ג'. פ. סינג, והמזכיר הראשון והנספח הכלכלי של הודו ד"ר גאריקה טג'סוואר שבמהלכה דנו הצדדים בחידוש הקשר האווירי בין ישראל להודו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



