משפט

הטיסה לישראל התדרדרה לכאוס: "התפתל וצעק מכאב באוויר"

מסע שהחל כהמראה שגרתית מברלין הפך לחוויה מטלטלת: כאבים בלתי נסבלים, נחיתת חירום, המתנה מייגעת של שעות ותביעה משפטית שנולדה מהאוויר
מערכת ice | 
מטוסי בלו בירד וסייפרוס אייר (צילום יוסי אלוני/פלאש 90)
נוסעים שיצאו בתחילת השנה מברלין בדרכם לתל אביב לא דמיינו שהטיסה הקצרה תהפוך לסיוט ולפרשה משפטית מתגלגלת. דקות לאחר ההמראה חלה תקלה במערכת הלחץ של המטוס, תקרית שגרמה לטענת נוסעים לחוויות קשות במיוחד: כאבים חדים באוזניים, דימום ואף ירידה באיכות השמיעה. אחד מהם תיאר כי "צרח מכאב ולא הצליח להירגע גם שעות לאחר מכן".
לפי חדשות 12, התגובה המהירה של הטייסים הייתה הנמכה לגובה בטוח והחזרת המטוס לברלין. אולם לנוסעים, שסבלו פיזית, חיכתה גם עוגמת נפש אחרת - המתנה ממושכת של כשלוש שעות ליד שער העלייה למטוס, שלדבריהם עברה ללא מידע או עדכון מספק. רופא ופרמדיקים שבדקו אותם בשטח המליצו לחלקם לפנות לבתי חולים.
לאחר בדיקות תחזוקה חזר המטוס לפעילות, אך מכשול נוסף המתין לנוסעים: הצוות לא הורשה להמשיך בטיסה בשל מגבלות מנוחה. רק עצירה באתונה, לצורך החלפת אנשי צוות, אפשרה להמריא שוב. במקום לנחות בזמן בתל אביב, הגיעו הנוסעים ליעדם באיחור של שש שעות, מותשים וממורמרים.
החוויה הזו הובילה קבוצת נוסעים לפנות לעורך הדין אשר רוטבאום, מומחה בדיני תעופה, במטרה להגיש תביעה. לדבריהם, הם נחשפו לפגיעה בזכויותיהם.
חברת בלו בירד מסרה בתגובה לחדשות 12:  "בעקבות תקלה טכנית הקשורה ללחץ האוויר בתא הנוסעים, הצוות פעל בהתאם לנהלים, הנמיך גובה ונערך לנחיתה בטוחה בשדה התעופה בברלין. עם הנחיתה, הועברו הנוסעים לטרמינל בעוד צוות תחזוקה בדק את המטוס. לאחר שנקבע כי המטוס כשיר להמשך טיסה, התברר כי מגבלות שעות מנוחה של הצוות אינן מאפשרות לו להשלים את המסע לישראל. לפיכך, הוקפץ צוות חלופי שהמתין באתונה והצטרף לטיסה לאחר עצירת ביניים קצרצרה. במהלך ההמתנה קיבלו הנוסעים מזון, משקאות וליווי צמוד של אנשי צוות. אנו מצרים על חוסר הנוחות ופעלנו בזמן אמת על מנת לצמצם את הפגיעה בנוסעים ולהביאם ליעדם בבטחה ובהקדם האפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה