משפט

סובארו תשלם מיליונים ללקוחותיה בישראל: כך תדעו אם מגיע לכם

אלפי בעלי רכבי פורסטר יקבלו החזר כספי מלא בעקבות בקשה לתובענה ייצוגית שטענה להסתרה של פגם סדרתי
דוד לוי |  1
סובארו פורסטר (צילום אילוסטרציה shutterstock)
ארבעה בעלי רכבי סובארו פורסטר גילו בחודש דצמבר 2023 עובדה מפתיעה: סובארו יזמה קמפיינים להחלפת מעבי מזגן פגומים ברכבי פורסטר ביפן ובארה"ב, אך לא בישראל. הגילוי הוביל אותם להגיש תובענה ייצוגית נגד יבואנית סובארו בישראל, יפנאוטו ונגד חברת סובארו שתסתיים השבוע בהסדר פשרה של מיליוני שקלים.
האבעה הגישו בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהתמקדה ברכבי סובארו פורסטר משנות המודל 2018-2016. הם טענו כי מעבי המזגן ברכבים אלה סובלים מפגם סדרתי שגרם לבעלי הרכבים להוציא כספים מכיסם לתיקון.
התובענה התבססה על טענות חמורות נגד החברות, כולל הפרת חוק הגנת הצרכן, רשלנות והפרת חובת תום הלב. התובעים טענו כי החברות "הקנו כביכול הטבה ביחס לפגם הנטען רק לבעלי רכבים בארה"ב וביפן" תוך התעלמות מבעלי הרכבים בישראל.
עלון שירות טכני שפורסם באוקטובר 2017 חיזק את טענות התובעים כאשר נכתב בו כי "תהליך הייצור של מעבה המזגן עודכן ובוצעו שינויים במבנה המעבה" - עדות לפגם שחייב תיקון מצד היצרן.
בתגובה לתובענה, יפנאוטו וסובארו הודיעו למתדיינים כי הן החילו בפועל את קמפיין השירות גם בישראל עוד לפני הגשת התובענה. "סובארו כן החילה בישראל את קמפיין השירות לשם החלפת מעבי המזגן המקוריים במקביל להחלתו במדינות אחרות, עובר להגשת בקשת האישור", נקבע בפסק הדין.
במהלך הדיונים התברר כי יפנאוטו כבר טיפלה במסגרת הקמפיין בכ-1,100 רכבים מתוך כ-3,314 רכבי הקבוצה, אך בעלי רכבים רבים שטרם נחשפו לקמפיין נאלצו לשלם מכיסם על התיקון. זה הוביל לניהול מו"מ להסדר פשרה.
לפי ההסדר שהושג, בעלי הרכבים הזכאים יקבלו החזר מלא של ההוצאות שהוציאו לתיקון המעבה הפגום. המבקשים העריכו כי עלות החלפת מעבה המזגן מגיעה לכ-2,500 שקלים לרכב בממוצע. עם כ-2,214 רכבים שטרם טופלו, החבות הכוללת של יפנאוטו וסובארו עשויה להגיע לכ-8.3 מיליון שקלים.
יפנאוטו גם התחייבה לשלוח מכתבי יידוע לכל בעלי הרכבים הרלוונטיים ולהמשיך ביישום הקמפיין לתיקון המעבים הפגומים ללא עלות. "חבר קבוצה יהיה זכאי להחזר הוצאות, בהתאם לתנאים אלה", נקבע בהסדר.
השופטת יעל טויסטר ישראלי אישרה השבוע את ההסדר בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. היא קבעה כי המדובר בפתרון "ראוי, הוגן וסביר" שמשרת את טובת הקבוצה והציבור. השופטת ציינה כי ההסדר חוסך "הליך משפטי מתיש, ארוך ויקר" ומביא לתועלת ממשית לחברי הקבוצה.
במקביל להחזרים לבעלי הרכבים, עורכי הדין שייצגו את התובעים יקבלו שכר טרחה של 444,041 שקלים בתוספת מע"מ, והתובעים יזכו בגמול של 10,000 שקלים כל אחד. 
תביעה ייצוגית מביאה לא פעם לתוצאות, כפי שדיווחנו על חברת סלקום שתפצה את הלקוחות בעשרות מיליונים. כמו כן, פרסמנו על כך שטויוטה טויוטה תשלם מיליונים ללקוחות. גם דיווחנו על כך שיוזמי קמפיין "אתה הראש אתה אשם" ישלמו מאות אלפי שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמו תמיד עורכי הדין גוזרים קופות על כלום
    מבין עניין 06/2025/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובית משפט והשופטים חברים שלהם ועוזרים להם. הרי החברה הודיע על התקלה ואף פירסמה אותו ברבים והרבה גם הגיעו והחליפו. התקלה הייתה אחרי מספר שנים וסובארו לדעתי כל הכבוד להם למרות שעבר זמן האחריות תיקנה למי שהגיע, בנתיים אנשים מכרו רכבים ועם הזמן תקלות קורות. מתוך התביעה מדובר בשלושה אנשים בלבד ועל זה רכבו עו"ד וגזרו קופון שמן ויפה על כלום
    סגור