משפט

רמי לוי יפצה במיליוני שקלים: כך תבדקו אם גם לכם מגיע

במסגרת תביעה ייצוגית נטען כי לקוחות שביצעו שינויים בהזמנות באתר של רשת רמי לוי חויבו במחיר מלא במקום במחיר מבצע. זאת הקבוצה שתזכה בפיצוי
דוד לוי | 
רמי לוי (צילום קובי גדעון/פלאש90)
רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה תיאלץ לפצות את לקוחותיה בסכום של יותר מ-2.1 מיליון שקלים, כך קבעה השבוע השופטת יעל מושקוביץ מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. זאת במסגרת הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת בטענה שחייבה לקוחות במחיר גבוה יותר עבור מוצרים שהוזמנו במבצע באתר האינטרנט שלה.
הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה באוגוסט 2021 על ידי שוהם ושולמית אבן, שטענו כי הרשת נהגה באופן פסול כלפי לקוחות שרכשו מוצרים במחיר מוזל או במבצע באתר האינטרנט שלה.
על פי התביעה, כאשר לקוחות ביצעו שינוי בהזמנה המקורית לאחר סיומה - באמצעות שיחה עם נציג שירות לקוחות - חויבו הלקוחות במחיר הקטלוגי המלא של המוצר, ולא במחיר המבצע שהוצג באתר. "התנהלות המשיבה מהווה הפרה של חוק החוזים האחידים, הפרת חוזה והחובה לנהוג בתום לב", טענו התובעים בבקשה.
מנגד, רמי לוי הכחישה את כל הטענות והדגישה כי לקוחותיה מסכימים לתנאי התקנון באתר, הכולל הסכמה לקבלת מוצר חלופי במחיר גבוה יותר. עוד טענה הרשת כי בשיחות הטלפוניות עם נציגי השירות, נותנים הצרכנים את הסכמתם להחלפת המוצר במקרה של חוסר בהזמנה המקורית "על כל המשתמע מכך".
התובעים דחו טענות אלה וציינו כי בתקנון האתר נכתב במפורש שהמחירים המחייבים הם אלה המופיעים באתר, וכי "אין בתקנון המשיבה סעיף המאפשר מכירת מוצרים שבמבצע או במחיר מוזל במחירם הקטלוגי".
בעקבות המלצת בית המשפט, פנו הצדדים להליך גישור שהוביל להסדר פשרה. במסגרת ההסדר שאושר השבוע, תעניק רמי לוי פיצוי בשווי של 2.1 מיליון שקלים לציבור לקוחותיה. הפיצוי יינתן באמצעות הנחות "עיוורות" בשיעור של 5%-20% בעת רכישת מוצרים באתר האינטרנט או באפליקציה של הרשת.
המעניין הוא שהשופטת מושקוביץ החליטה להפחית את שכר הטרחה של עורכי הדין והגמול לתובעים שהתבקשו במסגרת הסדר הפשרה, והורתה להוסיף את הסכומים שהופחתו לפיצוי לקבוצת הלקוחות.
"בקשת האישור הוגשה על יסוד טענה עובדתית שאינה מורכבת, הסתיימה לאחר זמן קצר יחסית, לא נדרשו לצורך הגשתה חוות דעת מומחה ואף המטריה המשפטית העומדת בבסיסה אינה סבוכה", נימקה השופטת את החלטתה להפחית את שכר הטרחה והגמול.
במסגרת הסדר הפשרה, הצהירה רמי לוי כי "נכון למועד הגשת הבקשה היא מחייבת את לקוחותיה במחיר הנקוב באתר האינטרנט ו/או באפליקציה, גם בנוגע למוצרים אשר שונו או עודכנו או הוסיפו להזמנה במועד מאוחר יותר". הרשת גם התחייבה "לרענן ולחדד את נהליה בקרב העובדים הרלוונטיים ולוודא, כי לקוחותיה ימשיכו להיות מחויבים בהתאם למחירים הנקובים באתר".
הקבוצה שתזכה לפיצוי כוללת את כל לקוחות רמי לוי ב-7 השנים שקדמו להגשת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית, "אשר רכשו באתר המשיבה ו/או באפליקציית המוצרים, ולאחר סיום ההזמנה, בוצע שינוי, עדכון או הוספה בהזמנה באמצעות נציג שירות והמוצר ששונה או עודכן או הוסף בהזמנה, חויב במחיר שונה וגבוה יותר ממחירו באתר באותו המועד".
התביעה הייצוגית היא כלי צרכני מאוד יעיל, בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כפי שדיווחנו על חברת האשראי החוץ בנקאי שתשלם מיליוני שקלים ללווים שלה. כמו כן, פרסמנו על רשת מועדוני הכושר הגדולה שתחזיר מיליונים ללקוחותיה. פרסמנו גם על ענקית הקורקינטים שתפצה את המשתמשים הישראלים שלה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה