משפט

ינון מגל תוקף את רון חולדאי: "והשם הקשה את ליבו"

מגיש ערוץ 14 ינון מגל, תקף את ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בעקבות התערבות בג"צ שהציע פשרה לאחר שהעירייה החליטה שלא לאפשר לארגון "ראש יהודי" לקיים תפילה המונית בהפרדה מגדרית בכיכר דיזינגוף ביום כיפור. מגל: "והשם הקשה את לב חולדאי"
מערכת ice |  1
ינון מגל (צילום מסך ערוץ 14)
מגיש ערוץ 14, ינון מגל, תקף היום (רביעי) בחריפות את ראש העיר של תל־אביב, רון חולדאי, בחשבון שלו ברשת X (טוויטר לשעבר). מגל, עשה בדבריו שימוש בביטוי הלקוח מהתנ"ך, אשר שהופיע בספר שמות ובמקור התייחס לפרעה. בציוץ בו הוא התייחס לפרשה הוא כתב כי: "והשם הקשה את לב חולדאי". 
לאחר שעיריית תל אביב-יפו החליטה שלא לאפשר לארגון ולמספר תושבות העיר לערוך ביום הכיפורים שיתקיים השבוע תפילה המונית בהפרדה מגדרית בכיכר דיזינגוף, אלו החליטו לערער על ההחלטה ולפנות לנושא לבג"צ. הרכב השופטים שדן בסוגייה מנה את :דוד מינץ, עופר גרוסקופף ויחיאל כשר. 
 
אלו, הציעו לעירייה פשרה אשר במסגרתה המיקום של התפילה הציבורית בהפרדה ישתנה ויעבור לגן מאיר, אשר ממוקדם באזור פחות מרכזי בעיר. למרות הצעת הפשרה, אשר נחשבת מקובלת על כל הדעות בעירייה החליטו לדחות את ההצעה מבלי לספק איזשהם הסברים מדוע היא בחרה כך. 
כעת, בית המשפט העליון פרסם את פסיקתו בה הוא הודיע שהוא כופה על עיריית תל אביב-יפו לאפשר ל-"ראש יהודי" ותושבות העיר לערוך ביום הכיפורים את התפילה המופרדת. 
בתגובה להחלטת בית המשפט העליון ארגון "ראש יהודי" והעותרות מסר תגובה כי: "ראש יהודי מברכת את החלטת בית המשפט העליון לאפשר תפילה בהפרדה עם מחיצה במרחב הציבורי. תל אביב היא חלק מהמדינה היהודית וגם בה מי שחפץ להתפלל בהפרדה עם מחיצה יוכל לעשות זאת. שמחים שבית המשפט אישר לנו להתפלל בדרכנו, על פי אמונתנו ועל פי מסורת ישראל. היהדות חזקה יותר מכל תקנה עירונית ויותר מהחלטתה האומללה של עיריית תל אביב להדיר מהמרחב הציבורי את הציבור המסורתי, ואת היהדות עצמה. יום הכיפורים הוא יום קדוש עבור כל העם היהודי ואנו מקווים שהתפילות יעברו בשלום ובאחדות בין כל חלקי העם. בתפילה לשנה טובה ומאוחדת. קוראים לכל שכנינו להתאחד בתפילה למען השבת חטופינו וניצחון חיילינו".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מר זבל'ה ועבדו יותם המחזמר.מר חלאה. (ל"ת)
    ארמו 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור