משפט

בגלל פוטין: בנקים ישראליים מונעים מאוליגרך גישה לכספיו

האוליגרך סרגיי אדונייב, הנחשב למקורב לפוטין ותומך במלחמתה באוקראינה, הוא אזרח ישראלי. בשנה שעברה, לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הטיל עליו סנקציות, חסם בנק לאומי את חשבונו עם 2.5 מיליון שקל. אדונייב תבע, אבל הבנק הבינלאומי אינו מאפשר לו להעביר שכר טרחה לעורך דינו
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה)
בינואר 2023 הטיל משרד האוצר האמריקאי סנקציות על סרגיי אדונייב, אוליגרך רוסי תושב ישראל ובעל אזרחות ישראלית, הנחשב למקורב לפוטין. הונו של אדונייב הוערך על ידי מגזים פורבס ב-800 מיליון דולר. הסנקציות הוטלו על אדונייב בינואר בשנה שעברה בשל קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ותמיכתו במאמצי המלחמה של רוסיה באוקראינה. אדונייב, בן 63, מתגורר בהרצליה פיתוח. הסנקציות האמריקאיות חלות גם על ילדיו, פיליפ ולוקה, וכן על שתי יאכטות ומטוס פרטי שבבעלותו. 
על פי הודעת משרד המשפטים האמריקאי, אדונייב עומד מאחורי התאגיד הרוסי הממשלתי רוסטק, העוסק בפיתוח, ייצור וייצוא מוצרי הייטק תעשייתיים. ב-2006 הקים אדונייב את קרן טלקונט קפיטל, שהפכה לבעלת המניות העיקרית בחברת התקשורת סקרטל. בשנת 2008, 25% מהחברה נרכשו על ידי רוסטק. ב-2013, מכרה הקרן את חלקה בסקרטל בכ-1.3 מיליארד דולר.

בשנה שעברה תבע אדונייב את בנק לאומי, לאחר שהבנק הקפיא את חשבונו שבו הוחזקו 2.5 מיליון שקל. עורך דינו שמוליק קסוטו ביקש לקבל שכר טרחה בגובה 100 אלף אירו מחשבון בבנק הבינלאומי; הבנק סירב להעביר את הכספים בשל הסנקציות שהוטלו על איש העסקים. קסוטו פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לצו שיאסור על הבנק לסרב העברת תשלומי שכרו.
אדונייב הורשע ב-1998 בהונאת ממשלת קזחסטן בסכום של 4 מיליון דולר באמצעות מכירות כוזבות של סוכר קובני, ונידון ל-30 חודשי מאסר. הוא גורש לרוסיה בשנת 1999. ב-2019 נשללה ממנו האזרחות הבולגרית לאחר שעברו הפלילי נחשף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה