משפט

השופט פוגלמן על לוין: "מקווה שהממלכתיות תגבור על המחלוקת"

בכנס ועידת המשפט השנתי, נאם ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון והדגיש כי "הרשות השופטת שומרת על חוסנה ועל עצמאותה. גם בימים אלו". לדבריו, החל מחודש יוני לא מתקיימות פגישות עדכון קבועות בינו לבין השר לוין. פוגלמן הדגיש כי ללא "אישורו והסכמתו של השר" - לא ניתן לקדם מהלכים רבים 
מערכת ice |  1
עוזי פוגלמן, יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן נאם היום (שלישי) בכנס ועידת המשפט השנתי. "מדינת ישראל מצויה באחת משעותיה הקשות ביותר", אמר פוגלמן. "הלב נקרע מן החדשות הבלתי-נתפשות על הירצחם של שישה חטופים בשבי ארגוני הטרור, הירצחם של שלושת השוטרים בפיגוע הקטלני בחברון, ונפילתם של חיילים בלחימה הרב-חזיתית".
"שנת המשפט החולפת הייתה מן המאתגרות והכואבות שידענו בקהילה המשפטית ובמדינת ישראל כולה", אמר פוגלמן. "חשוב להבהיר: הרשות השופטת שומרת על חוסנה ועל עצמאותה. גם בימים אלו אנו ממשיכים לפעול לטובת הציבור הישראלי, ללא מורא וללא משוא פנים".

"היבטים מסוימים בניהולה של מערכת בתי המשפט נתונים, לפחות במידה חלקית, להכרעתה של הרשות המבצעת". מ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט פוגלמן בוועידת המשפט (צילום: לשכת עורכי הדין)
"מאז חודש יוני האחרון, חדל שר המשפטים מלקיים את פגישות העבודה השוטפות בינינו. גם בהיבטים אלה, פגיעה בתפקודה התקין של הרשות השופטת כמוה כפגיעה בציבור כולו. בימים קשים אלה, ונוכח צו השעה, אני מקווה שהממלכתיוּת תגבר על המחלוקות וכי יחודשו פגישות העבודה השבועיות בין מ"מ נשיא בית המשפט העליון לבין שר המשפטים", אמר פוגלמן. 
"כפי שציינתי בהזדמנויות קודמות, היבטים מסוימים בניהולה של מערכת בתי המשפט נתונים, לפחות במידה חלקית, להכרעתה של הרשות המבצעת – ובפרט להכרעתו של שר המשפטים, שללא אישורו והסכמתו לא ניתן לקדם מהלכים רבים שנועדו עבור הציבור. דוגמה מוכרת לכך היא תפקידו של שר המשפטים כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים, שכינוסה וקיום ההצבעות בה מאפשרים מינוי של שופטים ואת קידומם לערכאות גבוהות יותר".
על היעדר מינוי נשיא קבוע לבית המשפט העליון: "אין זה סוד כי הסיבה שאני עומד לפניכם כאן היום, בתפקידי כממלא מקום הנשיא, היא היעדר מינוי של נשיא קבוע לבית המשפט העליון. את עמדתי בנושא זה הבעתי לא אחת, ובשל היות העניין תלוי ועומד בבית המשפט העליון לא ארחיב בדברים. בעיות דומות מתעוררות בבתי המשפט במחוז ירושלים ובבית הדין הארצי לעבודה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוגלמן מאחל לך ולמשפחתך מיתה הכי משונה וכואבת עלי אדמות
    עודד 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכנל לכל חברי הכנופיה שאיליה את משתייך
    סגור