משפט

דרמה בענף הנדל"ן: הקבלן הזה העלים מיליוני שקלים ויישב בכלא

שנתיים מאסר לקבלן רוני שחתות שהורשע בהפצת חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים באמצעות חברות קש
מערכת ice |  2
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בית משפט השלום בנצרת גזר על רוני שחתות שנתיים מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסכום של 100 אלף שקל. שחתות הורשע במגוון עבירות מס, בין היתר בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכומים של מיליוני שקלים. לצד עונש זה, חתם שחתות על הסדר להשבת סכום של מיליון שקל לקופת המדינה, כאשר נכון למועד גזר הדין כבר שילם 2 תשלומים במסגרת ההסדר שנקבע.
כעולה מגזר הדין, בין השנים 2008 - 2013 הקים הנאשם מספר חברות לעבודות בניין על שם אחרים, דרכן ביצע את עבירות המס. באחד המקרים הנאשם פתח חברה על שם אדם אחר, שכלל לא ידע על המהלך. במרבית המקרים, בעלי החברות הפיקטיביות קיבלו בתמורה סכום כסף חד-פעמי או תשלום חודשי בעבור השימוש בשמם.
 

הנאשם עשה שימוש בחברות הפיקטיביות כדי להנפיק מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו שירותים עבור חשבוניות אלו, וכל זאת על מנת לסייע למקבלי החשבוניות להתחמק מתשלום מס.
בשלב הטיעונים לעונש ציינה עו"ד שרית מזרחי מפרקליטות מחוז צפון פלילי את הפגיעה המשמעותית של עבירות המס בערכי השוויון בנטל המס, וכמו כן את חומרת המעשים של הנאשם, שבחר להקים רשת עבריינית ענפה שגרמה לנזקים כספיים גדולים במיוחד, תוך שימוש באנשי קש.
כב' השופט אדריס נעמן ציין בעת מתן גזר הדין: "עבירות המרמה הכלכליות הן עבירות חמורות הפוגעות במגוון רחב של ערכים מוגנים: ערך השוויון בין הנישומים והנשיאה בנטל, אמון הציבור במערכת הכלכלית, השמירה על קופת המדינה... התנהלותו של הנאשם אופיינה בשיטתיות ובסדרתיות שנמשכו שנים ארוכות... התנהלות זו הובילה לנזקים של ממש לקופה הציבורית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שמו של הקבלן אמיתי??!!
    פול 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת קוראים לו רוני שחתות (שחיתות בכתיב מלא)?
    סגור
  • 1.
    באמת? זה השם שלו?
    עמית 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה בן אדם קונה דירה אצל קבלן שהשם שלו זה רוני שחיתות? חחח
    סגור