משפט

אל על מסתבכת: האם ניצלה את כוחה בשוק להעלאת מחירים?

רשות התחרות הוציאה דרישה לקבלת נתונים מטעמה של אל על פעם נוספת, מאז שפתחה בבדיקה. הנתונים הועברו בשבוע שעבר לבחינה, זאת בחשד לניצול כוחה בשוק
מערכת ice | 
אל-על (צילום דוברות אל-על, shutterstock)
האם חברת התעופה הגדולה בישראל מסתבכת בגדול? על רקע הבדיקה שמקיימת רשות התחרות מול חברת אל על, נוכח החשד לניצול כוחה בשוק, הרשות דרשה מאל על  להציג נתונים פעם נוספת.
על פי הפרסום של עינב קרנר בגלי צה"ל, מסתבר כי רשות התחרות הוציאה דרישה לקבלת נתונים מטעמה של אל על פעם נוספת, מאז שפתחה בבדיקה. הנתונים הועברו בשבוע שעבר לבחינה.

רק לאחרונה, יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח נחמה גולדווסר טוענת כי עשרות אלפי ישראלים סובלים בימים אלה מהכפלת העלויות של חופשתם בחו"ל. קיים פער דרמטי בין מה שהחוק מחייב את חברות התעופה להחזיר על ביטול או דחיית טיסה, לבין מה שנוסעים נאלצים לשלם בפועל. עלות הכרטיסים החדשים, שנכפו על הישראלים לרכוש על מנת לשוב ארצה - יקרים משמעותית, וזאת לצד העלויות הנוספות כאשר רבים מהנוסעים נאלצים לשכור מקום לינה עד לטיסה, אוכל ועוד. 
גולדווסר מסבירה: "שוק התעופה הישראלי הפך למעשה כרגע לדואופול, ובחלק מהיעדים למונופול. אסור לחברות התעופה הישראליות לנצל את המצב ולגזול את הישראלים. לא ייתכן שטיסת חזור מאתונה תעלה למעלה מ-3200 שקלים. הציבור הישראלי חכם, וידע להעניש את מי שעושק אותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה