משפט

איש העסקים הישראלי נחשף: כך הונה משקיעים במאות מיליוני שקלים

איש העסקים הישראלי מיכאל (מייק) בן ארי, הבעלים והמנהל של חברת EGFE, הורשע במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, ועבירות הלבנת הון, אחרי שגייס מאות מיליוני שקלים משקיעים, תוך הבטחות שווא לתשואה חריגה, מה שהתברר כאחת ההונאות הגדולות אי פעם בישראל. כעת, הצדדים הגיעו להסדר טיעון במסגרתו יקבל איש העסקים בין 5 ל-9.5 שנות מאסר. גזר הדין הסופי - בעוד חצי שנה
מערכת ice |  2
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
איש העסקים הישראלי מיכאל (מייק) בן ארי, הבעלים והמנהל של חברת EGFE, הורשע על ידי בית המשפט המחוזי תל אביב במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, ועבירות הלבנת הון, אחרי שגייס מאות מיליוני שקלים משקיעים, תוך הבטחות שווא לתשואה חריגה, מה שהתברר כהונאת ענק.
היום (ראשון) פורסם ב"ישראל היום" כי המדינה דורשת עונש מאסר בפועל של 9.5 שנים לבן ארי. כזכור, בשנת 2022 הוסגר בן ארי לישראל אחרי שנמלט מהמדינה שנה קודם לכן באמצעות דרכון מזויף, על אף שהיה לו צו איסור יציאה מהארץ.
על פי ההאשמות נגדו, בן ארי נהג להשתמש בכספים שגייס מהמשקיעים תוך מצג שווא לצרכיו האישיים. הוא שילם למשקיעים ת הריבית התקופתית או פרע את הקרן בעת שנדרשה באמצעות כספי משקיעים אחרים, מה שנקרא בשפה המקצועית "הונאת פונזי".
בתום הליך של כשנתיים, הצדדים הגיעו להסדר טיעון, במסגרתו סוכם כי בן ארי ירצה עונש מאסר בפועל בטווח שבין חמש שנים ו-9.5 שנות מאסר, שתיקבע רק בעוד כחצי שנה על ידי בית המשפט. מדובר באחת מהונאות המשקיעים הגדולה ביותר שנראתה אי פעם בישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה להתחשב בפושע שגרם המון נזק
    שוליק 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכלא עד סוף החיים....מספיק להיות סלחנים כלפי רשעים.
    סגור
  • 1.
    מה זה כל הסדרי הטיעון האלו ???
    יוסיפון 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש הזה צריך להיכנס לבית סוהר לפחות ל - 25 שנים קחו דוגמא מארה"ב !!!!!
    סגור