משפט

אחרי מאה אלף רישיונות שחילק בן גביר: "לשלול את רישיונות הנשק"

מפלגת העבודה עתרה לבג"ץ נגד השר לביטחון לאומי בדרישה לשלול את כל רישיונות  הנשק שאושרו בחודשים האחרונים במסגרת ההנחיות החדשות של השר בן גביר
דוד זולדן |  2
איתמר בן גביר, מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר הכנסת)
מפלגת העבודה הגישה עתירה לבג"ץ נגד החלטות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לגבי רישוי כלי נשק במהלך המלחמה. לפי העתירה, הרישיונות ניתנו על ידי פקידים זמניים שלא הוכשרו לכך, בהם נושאי משרות אמון של בן גביר, ויותר ממחצית מהרישיונות הוענקו ללא ריאיון אישי - בניגוד לתקנות. כמו כן, העותרים טענו כי ניתנו רישיונות גם למי שהיה מנוע מכך בשל היסטוריה של אלימות. העתירה ביקשה להורות על ביטול רישיונות הנשק שניתנו שלא כדין, ואיסוף הנשקים שניתנו או נרכשו בעקבותיהם.
 
ההודעה באה אחרי ההכרזה החגיגית של השר: "האזרח המאה אלף, קיבל את רישיון כלי הירייה שלו" אמר בן גביר. למעשה מתוך 299,354 בקשות שהוגשו מאז המלחמה, מספר עבודה של יותר מעשרים שנות עבודה. אפשרנו כבר ליותר ממאה אלף אזרחים להתחמש כי נשק מציל חיים".
"אני זוכר את ההתחלה" אמר השר, "זוכר את הימים הראשונים שלי שדיברתי על הקלות במתן כלי נשק, הסתכלו עלי בצורה קצת מוזרה. אמרו הפלנגות של בן גביר, אמרו יירצחו אנשים, באמת נרצחו אנשים, כי לא היה מספיק נשק, וברגע שהגעתי למשרד זה היה אחד מהפרויקטים החשובים שאנחנו ממשיכים, עוד כלי ירייה, עוד כלי ירייה, עוד כלי נשק להציל את עם ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    את מפקירה אותנט למות לא נשכח לך
    קיבוצניק תנןעת העבוד 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו נרצחים בגבולות בישובים בקעבוצים בסכנת ייים מיידית והיא דואגת לסכן את חיינו המטורפת הזאת מי ישמור עלינו את ? צריך להעמיד אותה על סיכון חיינו זה מטורף מה זה הטרלול הזה ממרכז תל אביב??
    סגור
  • 1.
    קחו את מיקי ואת הנכדה של קסטנר ותזרקו אותם קיבינימט (ל"ת)
    אבי 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור