משפט

בית החולים רמב"ם מסתבך: תביעת המיליונים בשל רשלנות רפואית

לאחרונה בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי על בית חולים רמב"ם והמדינה לפצות צעירה ב-12 מיליון שקל בגין "הולדה בעוולה". הצעירה סובלת מ-65% נכות והיא מתנהלת עם קוצב לב, וע"פ הנטען, מדובר בתסמונת גנטית שהייתה ניתן לחזות מבעוד מועד
מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
לפני תשע שנים הוגשה תביעה מטעם צעירה בת 24 אשר סובלת מנכות בשיעור של 65% והוריה, כנגד בית החולים רמב"ם בחיפה. בתביעה נטען כי הצעירה סובלת מבעיות רפואיות קשות שנגרמו בשל רשלנות רפואית, והיא מתנהלת עם קוצב לב והפרעות התנהגות. היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי בית החולים והמדינה ייאלצו לשלם לצעירה כ-12 מיליון שקל בגין "הולדה בעוולה".
בפסק הדין נכתב כי "הוכח שאם היו הנתבעים פועלים באופן סביר היה מופסק ההיריון, וכי הנתבעים אחראים לנזקי התובעת בגין הולדה בעוולה". כמו כן, נטען כי הבעיות הרפואיות מהן סובלת התובעת, וביניהן הפרעה ההתנהגותית והקוגניטיבית מהן היא סובלת, הן ביטוי של תסמונת גנטית. "במקרה זה, וכי משזו הוחמצה, בשל התרשלות הצוות הרפואי - חבים הנתבעים בגין כל הנזקים הקשורים לתסמונת זו".
 
מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה לפסק הדין: "מדובר במקרה משנת 1999. בית החולים רמב"ם מגיש ערעור לבית משפט העליון הן בשאלת האחריות והן על הסכום שנפסק בפסק הדין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה