משפט

תביעת המיליונים נגד ביה"ח וולפסון: "התנהלות לקויה ורצף כשלים"

צעיר בן 20 יפוצה בסכום של 9.1 מיליון שקל מבית החולים וולפסון, משום שלא בוצעה לו בדיקת CT כשהגיע למיון בגיל 9. הרופא החליט לשחרר אותו לאחר ארבע שעות, ובהמשך התגלה כי הוא סובל מדימום בראשו. "סובל עד היום מנזקים", ציינה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א
מערכת ice | 
תביעה נגד בית חולים וולפסון (צילום יחצ, shutterstock)
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, נפסק כי צער בן 20 יפוצה בסכום של 9.1 מיליון שקל משום שלא בוצעה לו בדיקת CT כשהגיע למיון בביה"ח וולפסון בגיל 9. ע"פ פרסום של כלכליסט, נקבע כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית בטיפול של הילד, עליו היה אמון הרופא שטיפל בו במיון.
המקרה המדובר אירע כאשר התובע היה בן 9 ונפל במהלך משחק בבית סבו וסבתו. הילד התלונן על כאבי ראש והוא הקיא, ולכן החליטו להפנות אותו לחדר המיון בוולפסון. לאחר שנבדק ושהה בבית החולים כארבע שעות הוחלט לשחרר אותו, אך המצב הדרדר והוא הועבר לבית החולים איכילוב, שביצע לו בדיקת  CT ומצא דימום בראשו.
 
בתביעה שהוגשה נטען כי כתוצאה מהעיכוב באבחון של הילד, נגרם לו נזק שילווה אותו לכל ימי חייו, וכי הוא זקוק לעזרה 24 שעות ביממה. שופטת המחוזי סיגל רסלר-זכאי, קבעה כי על בית החולים לפצות את התובע ב-9.1 מיליון שקל, ולאחר ניכוי של תגמולי ביטוח לאומי מדובר בפיצוי כולל של כ-8.3 מיליון שקל.
עוד ציינה השופטת כי: "מהראיות והעדויות שוכנעתי כי הנתבעים התרשלו בטיפול בתובע, החל מקבלתו, לקיחת האנמנזה, הערכתה והסקת המסקנות ממנה וכן בביצועה של ההשגחה הקלינית הקפדנית הנדרשת ללא רישום ותיעוד נדרש. ההתנהלות הלקויה ורצף הכשלים, הובילו לאיחור קריטי בביצוע בדיקת ה-CT והטיפול שניתן לתובע, אשר בסופו של דבר גרמו לאיחור ניכר בהתערבות הכירורגית אשר גרם לנזקים שמהם הוא סובל מאז ועד היום".
מבית החולים וולפסון לא נמסרה תגובה בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה