נבחרת אייס

הפתרון היחיד למצב בעזה: חזרתה של הרשות הפלסטינית

על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והשתלטות צה"ל על חלקים גדולים מאוד מהרצועה, יריב אופנהיימר בטור מיוחד טוען כי אין ברירה אחרת אלא להישאר עוד שנים רבות בעזה, וכי הפתרון היחיד לכאוס שישרור ברצועה אחרי המלחמה הוא חזרתה של הרשות הפלסטינית
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  18
טור יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ Zack Wajsgras, Jamal Awad)
יריב אופנהיימר בטור מיוחד ל-ice: כשנתניהו אומר שהרשות הפלסטינית לא תיכנס לרצועת עזה, הוא אומר שישראל תישאר שם לעוד שנים, ביטחונית ואזרחית. אין ברירה אחרת, אף כוחות סיוע לא יבואו מבחוץ, זה או אנחנו או הם, ואם זה לא הם, זה אנחנו. החיילים שלנו, המשאבים שלנו, הצבא שלנו, המנהל האזרחי שלנו, הכונו להתבוססות בבוץ העזתי לשנים.
ההודעות המצמררות של דובר צה״ל בדבר זהותם של הנופלים ברצועה ילוו את חיינו זמן רב, הורים של חיילים ברצועה ימשיכו לא לישון בלילה. מלחמת עזה מוצדקת, נכונה, בלתי נמנעת. הטבח שביצע החמאס מחייב את ישראל להגיב במלוא הכוח, במטרה לא רק להרתיע, אלא ליצור מציאות ביטחונית מדינית חדשה.
אבל לכל מלחמה יש מוצאי מלחמה, לאחר שוך הקרבות עזה לא תיעלם, שני מיליון העזתים לא יהגרו, לא יתאדו ולא יהרגו. הם כאן כדי להישאר, זאת המציאות. ביום שאחרי המלחמה לא יהיו הישגים צבאיים, לא תמונות ניצחון, שגרה שוחקת ומסוכנת, שליטה בשני מיליון אנשים, רובם חסרי בית, עניים וחסרי עתיד, שיראו בחיילי צה״ל אויב.
עזה תיוותר ללא מערכות ציבוריות מתפקדות, ללא משטרה, ללא מערכת חינוך, מנותקת מחשמל וללא מים זורמים. העוני, המצוקה, והיעדר שלטון יביאו את הרצועה לאנרכיה, איש איש לעצמו, כנופיות חמושות ישלטו ברחובות, אין חוק וסדר, אין משילות. בהיעדר תשתיות ביוב וניקוז, ובשל כמות ההריסות העצומה, עזה עלולה להפוך למקום מוכה מגיפות, סכנה בריאותית לכל מי ששוהה שם, או נמצא סביבה. 
בתוך הגיהינום הזה יפטרלו חיילי צה״ל ואנשי המנהל האזרחי, ינסו להכניס קצת סדר וישמשו מטרה לכל מי שאיבד בעזה את התקווה לחיים. מדינות המפרץ לא יתרמו במצב כזה את הסכומים הנדרשים לשיקום בסיסי של הרצועה, האחריות תיפול עלינו.
ישראל יכולה לצאת מעזה לאחר תום המלחמה, לסגור את השער, ולומר ״שיסתדרו לבד״, התוצאה תהיה עלייה מהירה של חמאס או ארגונים קיצוניים יותר, שייכנסו לוואקום, בגיבוי ובמימון איראני, תוך מספר שנים ישראל תיאלץ שוב להתמודד מול שלטון טרור בעזה, מתכון לאסון. הפתרון היחיד שישרת את האינטרסים המדיניים והצבאיים של ישראל, אם אכן יושמד חמאס, הוא חזרתה של הרשות הפלסטינית לעזה.
ישראל זקוקה לכתובת פלסטינית שאיננה חמאס, לרשות השואפת לפתרון שתי המדינות ומכירה בישראל, רשות המחוברת למדינות ערב המתונות, לאירופה ולארה״ב, רשות המחויבת לסטנדרטים בין לאומיים ומתייצבת לצד מדינות המערב. עם כל הביקורת המוצדקת והאכזבה הבלתי פוסקת, אין לנו אופציה טובה יותר, הרשות הפלסטינית היא המפתח לפתרון, האלטרנטיבות איומות ומסוכנות יותר. 
המלחמה הארורה למדה אותנו שלא ניתן להתעלם מהנושא הפלסטיני ובלי פתרון כולל, דם ימשיך להישפך, המלחמה הארורה למדה את הפלסטינים שהחמאס והטרור מביאים אסון על עמם. כשם שהסכם השלום עם מצרים התרחש לאחר ההתפכחות ההדדית במלחמת יום כיפור, כך יש לקוות שהשביעי באוקטובר ישנה את תפיסת הסכסוך בשני הצדדים. כשתהיה כתובת פלסטינית אחת משותפת לעזה ולגדה, שיהיה שלטון מרכזי פלסטיני הרואה בסכסוך פוליטי ולא דתי ויכול לתת לעמו הישגים, יהיה שוב עם מי ועל מה לדבר.
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    הפתרון ההומני היחידי שארצות ערב יקחו את העזתים.
    פרוינד 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי שמנתנגד לזה הוא אכזר
    סגור
  • 17.
    פחחח נתתם לאיש הזה לנתח מצב פוליטי (ל"ת)
    י 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    זה לא אמיתי...
    המומה... 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איך לא הבנת דבר פשוט: איו הבדל בין הרשות לבין חמאס!! אין!! וההוכחה הטובה ביותר היא שהרשות משלמת את המשכורות למחבלי החמאס ולמשפחותיהם, ועכשיו גם עושה הצגות שאם מקזזים את הכספים האלה הם לא רוצים כלום... אם ניתן להם לנהל את הרצועה- נחטוף בעוד כמה שנים 7/10 חדש...
    סגור
  • 15.
    לא יאמן
    דני מור 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה אפשר חהעות כסיל..
    סגור
  • 14.
    יריב אופנהיימר אויב העם:
    יריב אופנהיימר 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זהירות ממנו מדובר בשונא ישראל
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    שמאלנות
    אחד שיודע 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שמאלנות דומה מאוד לתסמונת שטוקהולם. זאת סוג של הפרעה נפשית חשוכת מרפא. תשאלו את נשים עושות שלום
    סגור
  • 12.
    למה לא יהגרו? (ל"ת)
    שגיא 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    כל כך נכון (ל"ת)
    עידית 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    יריב רואה נכון
    חיים 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    יריב אופנהיימר מנתח נכון מה יקרה לאחר שוך הקרבות בעזה . או צה"ל או חמאס, ואם חמס לא יהיה יותר, יהיה זה צה"ל ומדינת ישראל שיאלצו להיות המשגיחים על מעל שני מיליון עניים, חסרי בית ועבודה- מתכון מובהק להיווצרות טרור שיחזור לישראל במהירות הבזק . רק הכנסת הרש"פ תיצור סיכוי כלשהו. לא לשכוח: גם המצרים וגם הירדנים שאפו לחסל את ישראלי עד שהתפכחו.
    סגור
  • 9.
    אפריים
    שוקו 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש עדין דבילים...שחושבים שצהל.הוא חברה קבלנית.שמבצעת עבודות פינוי..עבור איייב שאורב לנו ..בצד ומחכה.לדבילים נמו הדובר הנל וחבריו ..אז לא נסכים שהרשות הפושעת .תשתלט על נובה..מה7 לאוקטובר אין יותר עזה יש נובה..שברבונות ידראל נלחמנו כבשנו התרחבנו..
    סגור
  • 8.
    הפתרון היחיד למצב בעזה ובעולם: חזרתו של יריב לבטן אימו (ל"ת)
    שמואל א 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    יריב היקר סייג לחוכמה שתיקה
    בהלם מוחלט ממך 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חבל שלא הבנת שדעותייך היו מאוסות על רוב הציבור לפני האסון שקרה לנו, עכשיו לציבור אין את היכולת לראות את פנייך יותר
    סגור
  • 6.
    לא גוטה, לא! הפוך
    מודאג מדעות שמאל 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איך מתוך טבח כזה, שנובע מתהליך אוסלו בו יצאנו ממרכזי כל הערים, המסקנה שלך היא שנשוב על אותה טעות, כ"כלב השב אל קיאו" ונחזיר את הפושעים לשלוט בזירת הפשע? איך?
    סגור
  • 5.
    הזויים נמאסתם
    וולף 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איך אדם שמייצג דעה של השוליים ממה שנשאר מהשמאל (הרוב כבר התפכחו)מרץ שלא עברה את אחוז החסימה וגברת מיכאלי שכבר חודשים באף סקר לא מתקרבת בכלל לאחוז החסימה(וטוב שכך) ועדיין ועדיין בערוצי הפייק אורח כבוד כי שם אין ספק שהוא לא במיעוט
    סגור
  • 4.
    יריב היקר. במקום להיעלם מעולם התקשורת
    חיים 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אתה ממשיך עם הדעות ההזויות שלך להופיע תחת כל במה אפשרית. באמת די מספיק. תחפש עבודה אחרת.
    סגור
  • 3.
    יריב שונא ישראל
    אבי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שונא ישראל נקודה!
    סגור
  • 2.
    יריב כוונותיך טובות אבל אתה דביל מושלם
    שי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    11 0
    תפיסת עולמך מונעת ממך להכיר בכך שההבדל בין הרשות לחמאס הוא קוסמטי בלבד, ולצאת מהקופסא גם אחרי בעיטה עצומה לתודעה שכולנו קיבלנו .,, גם קשה לך. תתעורר ותתחיל לחפש פתרונות שיאפשרו לחיות כאן בשלום יחסי ושכח מהמנטרות הישנות. אני כותב שכוונותיך טובות כי אני מאמין שאתה רוצה טוב, בניגוד לאחרים שכוונתם לסרס את ישראל.
    סגור
  • 1.
    הפתרון היחיד הוא שאתה ושכמוך תעברו לעזה
    תומר מכפר סבא 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    12 0
    נמאס לעם ישראל מיהודים כמוך שאינם רלוונטים .תבין שאתה בין הראשונים שישחטו כאן אם הערבים ינסו לעלות עלינו. נגמרה הסבלנות של עם ישראל ליהודים כמוך. זהו. אתה ורבקה מיכאלי וכל יהודי שחושב שיש שם מסכנים ולא רוצחים. מנהר עד הים...זו הססמא שלהם ואם לא הבנתה מה זה אומר סימן שמקומך בעזה. אני רוצה שלילדים ולנכדים שלי תהיה מדינת יהודים. אם לא תהיה לנו מדינה ..ירצחו אותנו באירופה. נגמרה התקופה של הסובלנות וההכלה שלנו . נגמרו ההתנצלויות. אנחנו עם ישראל! אתה לא חלק מאיתנו. סע מכאן
    סגור