בריאות

מחקר חדש מגלה: מה ההשפעות של חיסון נגד שפעת על הלב שלכם?

מחקר חדש גילה כי לחיסון נגד שפעת יש השפעות חיוביות ביחס לסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם. הנבדקים במחקר שקיבלו את החיסון הראו ירידה של 26% בסיכון להתקפי לב, אך הם מסייגים ואומרים כי יש צורך במחקר נוסף בשביל לקבל תוצאות מדויקות יותר
מערכת ice | 
חיסון (צילום freepik)
מחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר במגזין המדעי "Scientific Reports", בדק את ההשפעה של חיסון נגד שפעת על מחלות לב וכלי דם. במחקר, שנערך באוניברסיטת טהרן, השתתפו 9,059 חולים כאשר הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על 61.3 שנים.
מתוך כלל הנבדקים, כ-4529 חולים קיבלו חיסון נגד שפעת, ואילו כ-4,530 חולים קיבלו פלצבו. מעקב המחקר נמשך כתשעה חודשים, ובמסגרתו התגלה כי הקבוצה שקיבלה את החיסון הראתה ירידה של 26% בסיכון להתקפי לב, וירידה של 33% במקרי מוות כתוצאה ממחלות קרדיווסקולריות (מחלות לב וכלי דם).
לצורך המחקר, החוקרים בחנו והשוו נתונים מחמישה מחקרים שונים שבדקו גם הם את השפעת חיסון השפעת על בריאות הלב וכלי הדם. המשתתפים שקיבלו את חיסון השפעת חוו ירידה ניכרת בהתרחשות של אירועים קרדיווסקולריים, עם 517 מקרים בהשוואה ל-621 מקרים בקבוצת הפלצבו.
לטענת החוקרים, קיימות מספר תיאוריות המסבירות את היעילות של חיסון השפעת כנגד מחלות הלב, אך הם מציינים כי "יש צורך במחקר נוסף כדי להבהיר את המנגנונים המדויקים המניעים את הקשר הזה, ולחקור את ההשפעה ארוכת הטווח של חיסון שפעת על לב וכלי דם כדי לקבל תוצאות מדויקות יותר".
החוקרים קוראים לרופאים לעשות שימוש בנתונים ולתעדף חיסון לחולים שכבר סובלים ממחלות לב וכלי דם כ"אמצעי מניעה אפשרי ובעל פוטנציאל להציל חיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה