בריאות

כללית נגד משרדי האוצר והבריאות: "הביטוח הסיעודי בדרך לקריסה"

המלחמה הנוכחית נותנת את אותותיה גם בהיבט הרפואי וקופת החולים כללית עתרה אתמול לבג"צ נגד משרדי הבריאות והאוצר, בתביעה להסדרת המשבר שמאיים על עתיד ביטוחי הסיעוד בקופות החולים
מערכת ice | 
קופ"ח כללית (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה)
קופת החולים 'כללית' עתרה אתמול (שני) לבג"צ נגד מוסדות הממשלה, משרדי הבריאות והאוצר, בתביעה להסדרת המשבר שצפוי להביא לקריסת הביטוח הסיעודי של הקופה בסוף השנה.
המשבר אינו חדש וכבר ביוני החל לתת אותותיו, אך טרם קיבל מענה מטעם משרדי הממשלה, משרד הבריאות והאוצר. הסיבה לחוסר הטיפול במשבר הביטוח הסיעודי של הקופה נובע מהעובדה כי משרד האוצר ומשרד הבריאות לא מצליחים להגיע לפתרון ממשי אשר מוסכם על שני הצדדים. יתר על כן, קופת החולים 'כללית' איננה מקלה על האירוע בשל סירובה לייקר את הפרמיות של הביטוח הסיעודי שלה.
כאמור, מדובר במשבר ממשי של אותה קופת חולים ואם הדבר לא יטופל כראוי, עשוי להגיע הביטוח הסיעודי של הקופה בפחות מחודשיים למצב של קריסה. גם הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים האחרות כגון 'מכבי', 'מאוחדת' ו'לאומית' עשויים להיגרר לסכנה.
בעתירתה דורשת כללית לקבל פתרון למשבר על ידי הסכמה בין משרדי האוצר והבריאות. פתרון שיקל באופן זמני על הביטוח הסיעודי של 'כללית', הוא דרך תיקונים בביטוחים הסיעודיים של קופות החולים, דבר שנעשה דרך הוראות של רשות שוק ההון בראשות מ"מ ראש הרשות עמית גל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה