בריאות

עוקץ חברות הביטוח נחשף: כך תוודאו שאתם לא משלמים פעמיים

לפי ההערכות, אחד מכל שבעה ישראליים משלם פעמיים על אותו הביטוח. על הכפילויות הללו הציבור משלם קרוב ל-750 מיליון שקל. כל הפרטים על הרפורמה החדשה שנועדה לעשות סדר, לשים סוף למצב ולחסוך לכם מאות שקלים בכל חודש

מערכת ice | 
צילום shutterstock, vecteezy
לכל אזרח בישראל יש ביטוח בריאות חובה שנרכש מקופות החולים השונות ובנוסף לו קופות החולים מציעות לצרכן ישראלי גם ביטוח משלים, שמכסה טיפולים נוספים במחיר נמוך. כמו כן, אנחנו יכולים גם לקנות ביטוח בריאות פרטי מחברות הביטוח. אתמול (ראשון) התחילה הרפורמה שתשנה את המצב הקיים בשוק ותחייב את חברות להפוך את חבילות הביטוחים הרפואיים לפשוטות ואחידות. 
לפי הערכות, אחד מכל שבעה ישראלים משלם פעמיים על אותו הביטוח. המחיר שהציבור בישראל משלם על הכפילויות הללו נעמד ב-750 מיליון שקל בשנה. מדובר בתרמית של חברות הביטוח הפרטיות, שמשווקות חבילות עמוסות בכיסויים ולא מאפשרות לצרכנים להשוות בין ההצעות ולהבין האם הם משלמים כפול. 
חברות הביטוח הציעו לנו אינסוף פוליסות וחבילות שמכסות המון המון דברים והיה קשה להשוות ביניהן, מה שאומר שלא פעם שילמנו כמה פעמים על אותו הדבר. עכשיו, הכול ישתנה, הרפורמה החדשה תחייב את חברות הביטוח להציע חבילות קבועות ואחידות שיאפשרו לנו הצרכנים להשוות בניהן.   
תחילה, חברות הביטוח יציעו את ביטוחים הבסיסיים והאחידים לדברים שלא מכוסים היום בקופת החולים כגון: השתלות, ניתוחים בחו"ל, תרופות שמחוץ לסל. מעל לתוספות האלו, אפשר יהיה לרכוש גם ביטוח פרטי לניתוחים בארץ, בשלוש רמות שונות של השתתפות עצמית
לאחר מכן, השכבה הבאה היא למעשה שדרוג או הרחבה של ביטוחי הבסיס. כאן, יציעו לצרכנים לרכוש מבחר של הרחבות כמו ייעוץ ואבחון, טכנולוגיות מתקדמות, ליווי רפואי, אשפוז ביתי או דברים אחרים. על הנייר, זה נשמע מצוין, אבל במציאות זה קצת אחרת.
למעשה, המהלך עוד לא יצא לפעול. מצד אחד, חברות הביטוח לא משווקות את הביטוחים החדשים שהרפורמה מחייבת אותם למכור ומצד שני, נאסר עליהן למכור את הביטוחים הישנים. 
לכן, התוצאה היא שכיום לא ניתן לרכוש ביטוח בריאות פרטי בישראל, למעט ביטוח נגד מחלות קשות. אז בהתחשב למצב, איך הצרכן הישראלי יכול להימנע מכפל ביטוחים? כדאי להיכנס לאתר "הר הביטוח" של רשות שוק ההון ולאחר הזדהות קצרה תגיעו לדף שיחשוף בפניכם את כל ביטוחי הבריאות שלכם. האתר מראה בבירור את הכיסוי הביטוח שאתם משלמים עליו פעמיים ובמידה וזה המצב פנו עוד היום לחברות הביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה