בריאות

מזעזע: בן 14 מת לאחר שהשתתף באתגר טיקטוק

נער מארה"ב איבד את חייו לאחר שהתנסה בטורטיה חריפה באופן חסר תקדים לעיני המצלמות. צעירים מגיעים לבתי החולים בעקבות כאבים בחזה ופגיעות קשות מערכת והעיכול. שורת רופאים ומומחים מזהירים: "הנזק שמתחולל מהיר וחמור"
מערכת ice |  1
טיקטוק (צילום unsplash)
האריס וולובה, מתבגר בן 14 ממדינת מסצ'וסטס בארה"ב, קיפח את חייו ככל הנראה לאחר שהשתתף באתגר טיקטוק במסגרתו בני נוער וצעירים אוכלים טורטיות חריפות באופן קיצוני, ככל הנראה החריפות ביותר אי פעם בתולדות האנושות, לנגד עדשת המצלמה. על פי דיווחים, מותו הטרגי הביא לשורת אזהרות מצד רופאים ואנשי בריאות שמתריעים מפני התנסות במעשה זה, שצבר פופולריות ברשת והפך ויראלי ביותר בימים האחרונים.

בתוך כך, גברים רבים פונו לבתי החולים ברחבי ארה"ב לאחר שאכלו מהטורטיה, תוצרת חברת Papui. הטורטיה משווקת באריזה בצורת ארון קבורה. כחלק מהאתגר, הטיקטוקרים מצטלמים מחייכים כאשר הם אוכלים את הטורטיה בשעה שאסור להם לשתות או לאכול דבר אחר על מנת להקל על עוצמת החריפות. חלק מהמצולמים פורצים בבכי תוך כדי האכילה, ואחרים מעוותים את פניהם וסובלים מקשיי נשימה.

אם שאלתם את עצמכם מה מכילה הטורטיה המדוברת, מדובר בין השאר בפלפלים החריפים ביותר בכדור הארץ, מזן קרולינה ריפר. אם רמת החריפות של פלפל ישראלי ירוק חריף שווה ל-500 עד 3500 נקודות בסולם סקוביל (מדד חריפות בינלאומי), רמת החריפות של קרולינה ריפר יכולה להגיע ל-2 מיליון נקודות. פלפל נוסף מזן Naga Viper ומוכל בתוך הטורטיה מדורג 1.3 מיליון נקודות סקוביל. הטורטיה מכילה גם פלפל עקרב האש שעוצמת חריפותו משוערת כפי 500 משל רוטב טבסקו.

רמת חריפות ממוצעת. פלפלים חריפים בישראל (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)
חברת Pupai נוהגת להשיק בכל שנה טורטיה חדשה בטעם אחר, כאשר בחודש שעבר שווקה הטורטיה החדשה. רופאים בארה"ב ובמערב יצאו נגד תופעת הטיקטוק והתריעו על סכנה בראיונות לעיתונות הכתובה והמשודרת. בין היתר, מיוחסות לאכילה של הטורטיה באופן לא מבוקר אפשרות של כאבים בחזה, פגיעה בוושט והתקפי לב.
צעירים מגיעים לבתי החולים עם תופעות כמו בחילות, הקאות ופגיעות קשות במערכת העיכול. "הנזק שיכול להתחולל מהיר וחמור", הבהיר רופא בכיר מקליפורניה. אלא שהחברה מצדה מודעת לסכנות ולאזהרות אלה, ופרסמה הודעה לציבור לפיה יש להרחיקו אך ורק מילדים. החברה הוסיפה כי במקרה של קושי נשימתי והתעלפויות על מי שצורך את המוצר לפנות לטיפול רפואי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתגר פרס דרווין (ל"ת)
    עמית 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור