בריאות

חיות הבר בישראל בסכנת הכחדה: התכנית הזו תהרוס את הטבע?

בשל הקמה של אזור תעשייה חדש ממזרח לראש העין ולכפר קאסם, במרחב של נחל רבה ושער השומרון. אביהוא שרווד יו"ר עמותת למען חיות הבר טוען: "זוהי תוכנית שתגרום לנזק חסר תקנה לאזור רגיש שבו חיים שפע של יונקים, זוחלים וציפורים, בהם צבאים ומינים נדירים אחרים. זהו אחד ממרחבי הטבע האיכותיים ביותר במרכז הארץ"
מערכת ice | 
שועלים (צילום shutterstock)
קבוצת הפייסבוק "מצילים את נחל רבה הרס לטבע הישראלי", טוענת כי חיות הבר בסכנה, זאת בשל העובדה שבימים אלו מקודמת אחת התוכניות ההרסניות ביותר לטבע הישראלי: הקמה של אזור תעשייה חדש ממזרח לראש העין ולכפר קאסם, במרחב של נחל רבה ושער השומרון.
ע"פ דיווח של אביהוא שרווד יו"ר עמותת למען חיות הבר "זוהי תוכנית שתגרום לנזק חסר תקנה לאזור רגיש שבו חיים שפע של יונקים, זוחלים וציפורים, בהם צבאים ומינים נדירים אחרים. זהו אחד ממרחבי הטבע האיכותיים ביותר במרכז הארץ.

בנוסף, תוכנית זו עלולה לחסל את אוכלוסיות הצבאים ובעלי החיים במרחב אלקנה שינותקו למעשה מאוכלוסיות מרחב נחל שילה. בקבוצת הפייסבוק קוראים: "חתמו כעת על העצומה ועזרו למנוע בנייה הרסנית שתגרום נזק משמעותי לחיות הבר בשער השומרון ונחל רבה!".
גם בפייסבוק הספארי ברמת גן הזהירו: "תכנית הבניה של אזור התעשייה חולשת על 2500 דונם עבור 63,000 איש אשר ישתמשו בשירותיו. כדי להבין את גודל המפגע, לתושבים סביב איזור התעשיה תהיה כמות של שטחי תעשייה ומסחר גדולה פי שבע מאשר לתושבים בכל מחוז המרכז. האם יש בזה צורך, ומהו המחיר שפרוייקט כזה יגבה?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה