בריאות

צום תשעה באב בצל גל חום: כך תשמרו על עצמכם במהלכו

צום תשעה באב החל אתמול בצל גל חום כבד. הדיאטנית הבכירה של מחוז מרכז בקופת החולים כללית איגדה עבורנו את כל הטיפים לשבירת הצום בערב
מערכת ice | 
הכותל המערבי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
צום תשעה באב החל אמש (יום רביעי) וצפוי להסתיים היום עם צאת הכוכבים. עד אז חשוב להתנהל באחריות בעת הצום ולשמור על בריאותנו לפני תחילתו, במהלכו וכמובן בסופו. לשם כך איגדנו עבורכם מספר טיפים מטעמה של ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה של קופת החולים כללית במחוז מרכז.
אף שהצום כבר נכנס, נזכיר גם לפעמים הבאות כי מומלץ לשתות כמות גדולה של נוזלים, ובעיקר מים, במהלך היום. נפחית בשתייה של משקאות ממותקים, קפה, תה ואלכוהול, ובמהלך היום נאכל ארוחות קטנות כל שעתיים-שלוש כדי לא להגיע רבעים לארוחה האחרונה לפני הצום.
מומלץ שהארוחה האחרונה לא תהיה כבדה ורגילה. לכן, נעדיף לאכול מרק צח או מרק ירקות, ירקות מבושלים עם עוף או דג ועוד.
לאחר סופו של הצום ד"ר אבל ממליצה להתחיל בשתייה לא חמה ולא קרה מדיי, ובפרט תה חמים עם מעט דבש. לאחר מכן מומלץ להתחיל לאכול לאט ובמנות קטנות. למשל, כדאי להתחיל עם עוגה לא מתוקה או קרקר וגבינה לבנה. שימו לב כי אכילה גסה לאחר הצום עלולה לגרום לכאבי ראש ותחושת חולשה.
לאחר כשעה מומלץ לשתות מרק ירקות חם או מרק עוף, ולאחר עוד חצי שעה ניתן לעבור לעוף מבושל או דג, בתוספת פחמימה כמו בטטה או תפוח אדמה. לאורך האכילה חשוב להקפיד על שתייה מרובה.
לצד כל הטיפים החשובים הללו חשוב לזכור שאנו נמצאים במהלכם של ימים חמים במיוחד, ולכן אם אתם צמים נמליץ לשהות במקומות קרירים ככל הניתן וכמובן להפחית בפעילות גופנית. כמו כן, אלו בעלי מחלות כרוניות צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל שלהם לפני תחילת הצום כדי לקבל הנחיות מיוחדות לשמירה על בריאותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה