בריאות

בתי החולים בישראל יושבתו מחר: הרופאים נוקטים צעד קיצוני

ההסתדרות הרפואית החליטה דיון חירום בנושא החקיקה לתיקון מערכת המשפט, בהשתתפות שמות מובילים מהתחום, כי יפעילו לחץ על הממשלה באמצעות השבתת מערכת הבריאות בישראל כבר מחר
מערכת ice |  5
שיבא תל השומר (צילום פלאש 90)
עכשיו זה רשמי. החל ממחר (שלישי) ההסתדרות הרפואית מודיעה כי מערכת הבריאות בישראל מושבתת כל עוד החקיקות בנושא הרפורמה לתיקון מערכת המשפט יימשכו. בהסתדרות הרפואית, כל הרופאים קו אחיד בגישה כלפי החקיקה.
במסגרת המהלך שיינקט, הרופאים יעבדו במתכונת חירום למשך כמה שעות וכלל השירותים שאינם דוחפים יעצרו. הצוותים נערכים לשביתה במאמץ שתקרה כבר בעוד 24 שעות, אחרת ייפתחו בה ביום חמישי.

בעוד שבכנסת מאיימים בסנקציות על הרופאים, יולן כהן מחדשות 12 מדווחת כי ההסתדרות תנחה את רופאים לעבוד במתכונת חירום בלבד וגם למספר שעות, בעוד שכלל השירותים שאינם דחופים - יעצרו לחלוטין. תורים רבים צפויים להתבטל בימים חמישי וראשון.
רק אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ההסתדרות הרפואית תקיים דיון חירום בנושא, בהשתתפות שמות מובילים מהתחום, כדי להחליט האם להפעיל לחץ על הממשלה באמצעות השבתת מערכת הבריאות בישראל.
 
במסגרת "יום השיבוש", ארגון "החלוקים הלבנים" שמונה עשרות רופאים ורופאות בכירים במערכת הבריאות התכנס לדיון שבו נשמעה ביקורת קשה על כך שהסתדרות הרפואית לא מציגה עמדה של התנגדות נוקשה נגד המשך החקיקה של הממשלה. 
מההסתדרות הרפואית נמסר אתמול בתגובה: "ישיבת המזכירות תתקיים כמתוכנן. ההסתדרות הרפואית עוקבת בדאגה רבה אחר המתרחש במדינה. אין ספק שצעדים חד צדדיים שננקטים לרבות ביטול גורף של עילת הסבירות על נבחרי ציבור, והמשמעויות לגבי מערכת הבריאות, הוא אחד הנושאים המרכזיים שידונו מחר, על כל המשתמע מכך".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צעד מצוין. שיבהיר לממשלה הלא שפויה הזו, שהיא לא
    בן אברהם 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רלבנטית, לא שפויה ומסוכנת לכולנו. כבוד לרופאים על הצעד האמיץ והמתחייב הזה, נוכח המצב אליו הביאה אותנו ממשלת האפסים. חיזקו ואימצו.
    סגור
  • 4.
    חקי , בכל העולם שבועת הרופאים להיות רופאים כשנח להםן (ל"ת)
    חקי חיון 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    1
    JCfUZQsq 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 2.
    החלטה טובה ונכונה. כבוד לרופאים. (ל"ת)
    פילוס 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לרופאים. זה הצעד הנדרש כעת מול ממשלה
    אושרי 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חסרת רגישות, חסרת הבנה, חסרת כישורים הדוהרת למציאות בלתי מובנת. ממשלה = בושה. רופאים = כבוד. בהצלחה.
    סגור