בריאות

הקץ למחסור ברופאים? משרד הבריאות יקים ועדה לטיפול במצוקה

משרד הבריאות מקים ועדה לטיפול במצוקת כוח האדם הרפואי במערכת הבריאות, בראשות המנכ"ל משה בר סימן טוב. השר משה ארבל: "מערכת הבריאות נמצאת במצוקת כוח האדם הטיפולי הקשה ביותר בעשורים האחרונים"
מערכת ice | 
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, flickr/ zeevveez)
שר הבריאות, משה ארבל, הודיע היום (רביעי) על הקמת ועדה שתטפל במחסור ברופאים במערכת הבריאות. זאת במטרה לגבש תכנית סדורה תוך השענות על מודלים הקיימים בעולם והתאמתם לישראל. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.
משרד הבריאות פעל בתקופה האחרונה לייצר תשתית לתכנון לאומי של כח אדם רפואי, ולשפר באופן משמעותי את מאגרי הנתונים הנוגעים לרופאים בכלל, ומאגרי הנתונים של מתמחים ברפואה בפרט. בינואר 2023 החל במשרד רישום מתמחים ברפואה, ובמקביל הוכרז על הקמתו של גוף לאומי לתכנון כח אדם רפואי במערכת הבריאות.
 
כעת פועל המשרד באופן דחוף לפתיחת "צווארי הבקבוק" והגדלת כמות הרופאים שיהוו את עתודת כוח האדם הרפואי, אשר יענה על החוסרים המשמעותיים הקיימים בישראל.
הוועדה תקבע מנגנונים לעמידה ביעדי הכשרת רופאים בישראל, בדגש על מקומות ההתמחות, יעדי פתיחת פנקסים לכל התמחות, הקצאת מתמחים, שיבוץ מיטבי, מנגנוני מימון ועוד. בנוסף, מיסוד גוף לאומי לתכנון כוח אדם רפואי בישראל במשרד הבריאות, הגדרת תפקידו מטרותיו וסמכויותיו. הוועדה תקבע גם את הצעדים הנדרשים להמשך הגדלת מספר הסטודנטים הלומדים רפואה בישראל. היא תגיש את מסקנותיה עד 1 לנובמבר.
השר משה ארבל: "מערכת הבריאות נמצאת במצוקת כוח האדם הטיפולי הקשה ביותר שבו הייתה בעשורים האחרונים. משבר זה צפוי להחריף אם לא נתערב. מטרת הוועדה להתמודד עם המשבר ההולך וגובר שמשפיע באופן הדוק גם על הפערים בין המרכז לפריפריה. הוועדה תגבש תכנית סדורה, תוך הישענות על מודלים הקיימים בעולם והתאמתם לישראל - תהליכים שהובלו במשרד בתקופה אחרונה, יחד עם המלצות שגובשו בנושא בעבר".
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "הוועדה תפעל על מנת להתמודד עם הפערים והמחסור בכוח האדם במערכת הבריאות. פער זה בא לידי ביטוי בשחיקה במספר הרופאים ל-1,000 נפש, שללא התערבות, צפוי להמשיך ולרדת בשנים הקרובות. שחיקה זו כרוכה באופן עמוק בפערי השירות הרפואי בין אזורים ופערי הנגישות בין מקצועות שונים. אנחנו חייבים ומחויבים לבצע צעדים אמיצים כדי להבטיח שהציבור ימשיך לקבל את הטיפול המיטבי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה