בריאות

נתפסו עם המכנסיים למטה: נחשפה רשת שעסקה בזיוף ויאגרה

סטארטאפ ישראלי בשם EverC הצליח לחשוף רשת בינלאומית שעסקה בזיוף ויאגרה ותרופות נוספות. המידע הועבר ל-FBI שהמשיכו בהשלמת החקירה
מערכת ice | 
חומרים אסורים (צילום unsplash)
רשת בינלאומית שעסקה בזיוף ויאגרה ותרופות נוספות נחשפה על ידי הסטארטאפ הישראלי EverC, המתמחה באיתור הונאות ברשת באמצעות מערכת בינה מלאכותית, סורקי רשת וניתוח ביג דאטה. חוקרי החברה גילו, באמצעות מודל מיוחד שפיתחו, חברה סינית שעסקה במכירת מכונות הטבעה המשמעות לזיוף של תרופות לעוררות מינית, להתמודדות עם הפרעות קשה, אקסטזי ועוד. בשלב השני איתרה חברת הסליקה את הלקוחות שרכשו את מכונות ההטבעה. המידע הועבר ל-FBI שביצע השלמה של החקירה וטיפול בחשודים.
החקירה בוצעה עבור חברת סליקת אשראי מהגדולות בארה"ב על פי דרישת הממשל האמריקאי לנקוט בצעדים מעשיים לעצירת סחר אלקטרוני באמצעים לזיוף תרופות. על מנת לאתר את הספק בנו ב-EverC מודל שחשף למעלה מאלף אתרי מכירה של מכונות להטבעת תרופות, כולל מיפוי שלהם מבחינת כתובות IP, כתובות פיזיות, מספרי טלפון ומידע נוסף. במספר מקרים החוקרים נכנסו להתכתבות עם אנשי האתר והציגו את עצמם כקונים פוטנציאלים על מנת לקבל את הנתונים לצורך העברת תשלום.

לדברי עמית קושמירק, מנהל בכיר ב-EverC, תהליך החקירה חייב הרצת מודלים מתוחכמים לאיתור של הזייפנים מתוך מיליוני האתרים הקיימים בעולם בתחום התרופות. "למדנו הרבה על התעשייה שפועלת מתחת לרדאר. מכירה של מכונה להטבעת תרופות נע בין 9,000-17,000 דולר בשוק השחור, אולם כל אחת מהן מניבה רווחים עצומים לרוכשים הודות להיקפי הזיוף הגדולים שנעשים באמצעותן".
הסטארטאפ EverC פועל לאיתור הונאות מגוונות באמצעות אתרי סחר אלקטרוני, כולל הלבנת הון, שהיקפה נאמד ב-500 מיליארד דולר בשנה, סחר בנשים, הונאת קשישים, מימון טרור, הימורים לא חוקיים ועוד. החברה פועלת בישראל, ארה"ב, אירופה וסין ומשרתת מוסדות פיננסיים, ספקיות שירותי תשלום ואתרי מכירות אונליין, שמחויבים לפעול באופן אקטיבי כדי למנוע הונאות באמצעות המערכת שלהם. החברה מעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם כ-120 בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה