בריאות

מכה לצרכנים: בכמה יזנקו מחירי תוספי התזונה ב-1.2.2023?

נייצ׳רס פרו, נוטרי קר ואלטמן מעלות מחירים בשיעור של עד 7%. בימים הקרובים נוטרי קר ונייצרס פרו יעדכנו את הרשתות והמחירים החדשים יכנסו לתוקף לקראת סוף החודש
מערכת ice | 
סופר פארם BE פארם (צילום ויקיפדיה, יחצ סופרפארם ארכיון)
על פי פרסום ראשון הערב (ראשון) של כתבת הבריאות של חדשות 12 יולן כהן, נרשם זינוק משמעותי במחירי תוספי התזונה. חברות רבות ששולטות בענף תוספי התזונה מעלות מחירים.
בין החברות שהעלו או יעלו בקרוב - נייצ׳רס פרו, נוטרי קר ואלטמן שמעלות מחירים בשיעור של עד 7%. בימים הקרובים נוטרי קר ונייצרס פרו יעדכנו את הרשתות והמחירים החדשים יכנסו לתוקף לקראת סוף החודש.

בתגובה, החברות טוענות שבמשך זמן רב הן ספגו את עליית מחירי חומרי הגלם, עליית מחירי האריזות, התייקרות החשמל וכו׳ אלא שהן לא יכולות לספוג עוד ולכן אין להן ברירה אלא להעלות מחירים.
רק לאחרונה, ב-1 לינואר 2023 המחירים המרביים של כ-1,500 תרופות מרשם בעלות הפטנט המפוקחות לפי פרק ה' של חוק פיקוח על מצרכים ושירותים, ירדו בשיעור ממוצע של כ-7.47% לעומת מחירם ב-2022. המנגנון על פיו נקבע המחיר הוא לפי ממוצע המחירים לקמעונאי של מחירי התכשירים והתרופות במדינות שנקבעו - ״מדינות הציטוט״ (בלגיה, הונגריה, ספרד, צרפת, בריטניה, גרמניה והולנד) לפי שלושת המחירים הנמוכים ביותר מבין המדינות ומהשינויים בשערי החליפין של השקל לעומת המט"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה