בריאות

התרופה לסרטן נמצאה בישראל? נחשף הניסוי הנדיר שהשיג 90% הצלחה

בשורה מצוינת לחולים בסרטן המיאלומה (סוג של סרטן הדם), זאת אחרי שבבית החולים הדסה שבירושלים מצאו טיפול חדש, כשבניסוי קליני שנערך הושגו 90% הצלחה
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
בשורה מצוינת לחולים בסרטן המיאלומה (סוג של סרטן הדם), זאת אחרי שבבית החולים הדסה שבירושלים מצאו טיפול חדש, כשבניסוי קליני שנערך הושגו 90% הצלחה. בסרטן המיאלומה חולים לא פחות מ-300 אנשים חדשים בכל שנה בישראל. כך פורסם היום (חמישי) ב-N12.
מדובר בטיפול שפותח ע"י פרופ' סיריל כהן מאוניברסיטת בר-אילן יחד עם פרופ' פולינה סטפנסקי מבית החולים הדסה. הניסוי קליני נעשה בחולי מיאלומה נפוצה שמחלתם התפרצה מחדש או עמידה לתרופות. חברת התרופות אימיקס ביופארמה קנתה את הזכויות ותפתח תרופות על בסיס ההצלחה בניסויים.
פרופ' סיריל כהן סיפר: "במעבדתי שבאוניברסיטת בר אילן פיתחנו טיפול חדש למיאלומה נפוצה ולמחלה נוספת בשם עמילואידוזיס. סרקנו ובנינו מספר קולטנים, מצאנו את הקולטן החזק והטוב ביותר, הכנסנו אותו לתאים של מערכת החיסון של אנשים חולים. בחנו איך התאים המשופרים והמהונדסים מסוגלים להילחם כנגד תאי הסרטן והתאים החולים אצל אותם חולים".
"כאשר זיהינו את הקולטן האופטימלי, העברנו אותו לפרופ' סטפנסקי והשותפים שלנו בבית החולים הדסה עין כרם וכך הטיפול הזה הפך לכזה שניתן לחולים", סיפר כהן, "כ-60 חולים טופלו בעזרתו. החולים שקיבלו את המנה הגבוהה של התאים המהונדסים, ראינו שיעורי הצלחה שנעו מ-60% במיאלומה ועד 100% הצלחה בעמילואידוזיס באמצעות הטיפול הזה - המחלה הפסיקה להתפשט".
פרופ' כהן סיכם: "לראשונה הצלחנו לתכנת מחדש בהצלחה את מערכת החיסון של חולים בעזרת קולטן ייחודי שאנחנו פיתחנו. תודות לשיתוף הפעולה עם הדסה, עשרות חולים ייהנו מההבטחה העתידית של טיפולים טובים יותר. הטיפול המוצלח מעודד אותנו להמשיך ולפתח גישות חדשות לטיפול בסרטן ובמחלות אוטואימוניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה