בריאות

כוכב "הכרישים" מצא פתרון לאחת הבעיות הקשות של אמריקה

מערכת הבריאות האמריקאית הכבידה על הצרכנים שנכנסו לחובות קשים. איך הצליח מארק קיובן לעזור להם במה שבאפט ובזוס נכשלו?
מערכת ice |  2
מארק קיובן (צילום ויקיפדיה/Gage Skidmore)
מערכת הבריאות בארצות הברית היא מנגנון קשיח ביותר. הרבה אנשים, וביניהם המיליארדרים וורן באפט, ג'ף בזוס ומנכ"ל ג'יי פי מורגן ג'ימי דיימון, ניסו לזעזע את התעשייה ולגרום לכך שיהיו קצת פחות בעלי חובות למערכת הנוקשה.
המטרה שלהם הייתה להוזיל את העלות המופקעת של שירותי הבריאות בארצות הברית, על ידי מתן כיסוי בריאות סביר לעובדיהם בתחילה, ולאחר מכן להרחיב אותו לכל האמריקאים. כולם לא הצליחו.
הוצאות הבריאות בארה"ב צמחו ב-2.7 אחוזים בשנת 2021, והגיעו ל-4.3 טריליון דולר או 12,914 דולר לאדם, על פי המרכז לשירותי מדיקר ומדיקייד (CMS). כחלק מהתוצר המקומי הגולמי של המדינה, הוצאות הבריאות הסתכמו ב-18.3 אחוזים.
בינואר האחרון, מארק קובן ייסד את CostPlus Drug Company, בית מרקחת מקוון. בית מרקחת זה הוא היחיד מבין העסקים שלו הנושא את שמו. השם המדויק הוא Mark Cuban CostPlus Drug Company.
 
"זו החברה היחידה שאי פעם שמתי עליה את השם שלי", אמר המיליארדר, בן ה-64, ל-TheStreet באוקטובר האחרון. "רציתי שיצרני תרופות, ספקים, חולים ידעו שבאמת אכפת לי ואני מחויב לגרום לזה לעבוד."
חברת CostPlus Drug Company "ממלאת ומספקת מרשמים בעלות בתוספת מרווח קבוע של 15%", אומרת החברה באתר האינטרנט שלה. קיובן מסוגל לספק את המחירים הזולים כי אין מישהו אחר. CostPlus Drug Company עוקפת מבטחי בריאות ומנהלת משא ומתן ישירות עם יצרני תרופות.
תוך פחות משנה, ההצלחה של קוסט התפוצצה. תגובות של צרכנים ורופאים המקדמים את החברה ברשתות החברתיות יש בשפע.
 
"יש לי מזל שיש לי ביטוח מצוין אבל @costplusdrugs צמצם את עלות המרשם שלי ב-2/3", בירך משתמש בטוויטר ב-21 בדצמבר. משתמשת אחרת בטוויטר היתה אסירת תודה באותה מידה: "הרגע קיבלתי את ההזמנה הראשונה שלי מ-costplusdrugs! בעלי בדיוק הזמין מהמרשם שלו שעמד לעלות 49 דולר עם הביטוח שלו ואותה התרופה ממך הוא $7.50, תודה מארק!!!"

אבל איך קיובן מסביר את הצלחתו, כשאחרים נכשלו? הבעלים של דאלאס מאבריקס וכוכב התכנית "הכרישים", מסר את הסוד בתגובה לשאלה שהציג לו משתמש טוויטר. "@mcuban באיזה עסק נמצא @costplusdrugs?" שאל המשתמש ב-21 בדצמבר.
"אנחנו בעסקי הנאמנות", הגיב המיליארדר. "אנחנו קונים תרופות, אנחנו מוכרים תרופות. אנחנו מראים את העלות האמיתית שלנו, המרווח והעמלות כדי שתוכלו לסמוך על כך שאנחנו מציעים את המחיר הטוב ביותר שאנחנו יכולים".
הוא הוסיף: "אמון ושקיפות חסרים בשירותי הבריאות. זה היתרון הייחודי שלנו". באוקטובר, קיובן אמר ל-TheStreet שמטרת החברה היא להיות "ספקית העלות הנמוכה של כל תרופה שאנו יכולים להעמיד למכירה ולהיות שקופה ככל האפשר".
"זה יאפשר לנו להמשיך ולהוסיף לקוחות ולהמשיך לצמוח", אמר. הוא גם הסביר שיש "בעיות רבות" בתעשיית התרופות ששקיפות יכולה לפתור. והוא קיבל החלטה לטפל בכל הנושאים האלה שבסופו של דבר מקשים על הצרכנים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המוח היהודי עובד שעות נוספות (ל"ת)
    באבגון 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא חדש , כבר עשה את זה לפני עשור
    צדי 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרוב התרופות זה הגרסאות הפשוטות, כמו אינסולין שלא מותאם למשתמש
    סגור