בריאות

המשרד להגנת הסביבה לא יחדש את היתר הפליטה לחברת החשמל

המשרד הודיע כי לא יחדש את היתר הפליטה של היחידות הקיטוריות המזהמות בתחנת הכוח אשכול שבאשדוד, לאור הזיהום והנזק הבריאותי שהן מייצרות
מערכת ice | 
תחנת כוח אשכול (צילום עמוס מרון)
בחודשים האחרונים פנו אל המשרד להגנת הסביבה משרד האנרגיה, רשות החשמל וחברת החשמל בבקשה לאשר תוספת של 10,000 שעות הפעלה נוספות בשנת 2022 לארבע היחידות המוסבות בתחנת הכוח אשכול שבאשדוד (קיטוריות). במקביל, הגישו גורמים אלה בקשה לחדש את היתר הפליטה של יחידות אלו, אשר יפוג בספטמבר 2023 - המועד שבו התחייבו כלל הגורמים כי התחנות הללו ייצאו מפעולה.
יחידות אלו פועלות ללא מתקני הפחתת זיהום אוויר והן מהמזהמות בארץ. הן עובדות בטכנולוגיה ישנה אשר אינה עומדת בדרישות הרגולציה של האיחוד האירופי ובדרישות חוק אוויר נקי. יחידות אלו מייצרות זיהום ברמה גבוהה עד פי 3 מהמותר באיחוד האירופי. עלות זיהום האוויר המקומי מהן גבוהה כמעט פי 2 בהשוואה לעלות הזיהום הנפלט מתחנת הכוח הפחמית רוטנברג הפועלת עם מתקנים להפחתת פליטות.
המשרד להגנת הסביבה מעדכן היום (ב') כי לא יחדש את היתר הפליטה של היחידות הקיטוריות המזהמות בתחנת הכוח אשכול שבאשדוד, לאור הזיהום והנזק הבריאותי שהן מייצרות, וידרוש כי ההפעלה השוטפת של 4 יחידות ייצור חשמל אלה תיפסק בספטמבר 2023, כפי שקבע המשרד בהיתר הפליטה. בנוסף, המשרד לא יאשר את הפעלת היחידות הללו ב-2022 מעבר לנדרש לשם שרידות המערכת.
בד בבד עם פעילות הצוות המשותף שהוקם לנושא איכות האוויר באשדוד, המשרד להגנת הסביבה עדכן בהחלטותיו אלה את ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד, ואת איגוד ערים אשדוד חבל יבנה. המשרד להגנת הסביבה מדגיש, כי בכל העבודות והבחינות שביצע עולה בבירור שמעבר מהיר לייצור חשמל מבוסס על אנרגיות מתחדשות משולבות במתקני אגירת אנרגיה מבוזרים היא הדרך להוזלת עלויות החשמל, מניעת זיהום אוויר, הגברת הביטחון האנרגטי ואמינות אספקת החשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה