בריאות

המחדל באסותא: הוגשה תביעה ייצוגית על סך 2.5 מיליון שקל

פרשת מחדל העוברים: תביעה ייצוגית בסך כ-2.5 מיליון שקל הוגשה כנגד בית החולים אסותא, על ידי אישה שעברה הפרייה חוץ גופית לפני כשנתיים. דורשת פיצויים לכל מי שעברו הפריה בבית החולים מ-2015 
מערכת ice |  1
מחדל העוברים בבית החולים אסותא (צילום shutterstock, פייסבוק/ אסותא)
זה היה צפוי: מטופלת ראשונה הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד ביה"ח אסותא בפרשת מחדל העוברים, על סך כ-2,500,000 שקל.
המטופלת - שעברה הפריה חוץ גופית בבית החולים לפני כשנתיים, ילדה תאומים, ואינה קשורה לפרשה האחרונה - הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת בתי החולים של אסותא וכן נגד אסותא ראשון לציון. התביעה הוגשה בשם "כל מי שטופלו בהפריה חוץ גופית בבתי החולים של אסותא החל מספטמבר 2015 ועד ספטמבר 2022 (גברים ונשים)".

התביעה הייצוגית הוגשה לבית משפט המחוזי מרכז בלוד, על ידי עורכות הדין נופר טל וגלית קרנר. עו"ד קרנר מייצגת גם את האם הנושאת שילדה בשבוע שעבר בת שאינה בתה הביולוגית, והתראיינה בכלי התקשורת.
בכתב התביעה נכתב בין היתר: "עשרות אלפי נשים וגברים נקלעו לתוך חלום בלהות, חרדה גדולה אחזה בהם, שמא ילדיהם אינם ילדיהם הביולוגיים כפי שהאמינו, או שאינם נושאים את המטען הגנטי שהאמינו שהם נושאים במקרה של תרומת ביצית או זרע". וכל זאת כשאסותא מצהירה באתר האינטרנט שלה ש"עשרות אלפי ילדים נולדו בעקבות טיפולי ההפריה ביחידות ההפריה של אסותא כששתי היחידות של אסותא ברמת החייל ובראשון לציון מבצעות כשליש מטיפולי ההפריה החוץ גופית בישראל עם שיעור היריון מהגבוהים בארץ והדומים לשיעורי הצלחה של היחידות המובילות בעולם".
כזכור, גם האם נושאת שילדה, הגישה יחד עם בן זוגה תביעה בסך 100 אלף שקלים כנגד בית החולים אסותא, להחזר הוצאות משפט בשל העתירה שהגישו בני הזוג שסברו בתחילה כי הם ההורים הביולוגיים, למנות אפוטרופוס לתינוקת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה כמו ניסיון של גולד דיגרים לעשות קצת כסף קל
    תמר 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה ממש מטריד אותה, למה היא לא מגישה תביעה לאמהות על התינוקת הנכה?
    סגור