בריאות

מחקר חדש: לגליזציה של מריחואנה מגבירה את השימוש בסם

מחקר חדש בארה"ב, גילה כי בקרב זוגות תאומים בוגרים, לגליזציה של מריחואנה מקדמת שימוש רב יותר בעשב הממכר
מערכת ice |  1
עישון מריחואנה (צילום unsplash, pixabay)
עוד התגלה במחקר, שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת מינסוטה ומאוניברסיטת קולורדו כי, אלה המתגוררים במדינה חוקית מדווחים על שימוש בקנאביס בתדירות גבוהה יותר, ב-20 אחוזים בהשוואה לתאומים המתגוררים במדינה שבה השימוש בו בשעות הפנאי עדיין אינו חוקי. באופן דומה, כאשר בוחנים את כל המשתתפים במחקר, תושבים במדינות עם מריחואנה חוקית משתמשים בה בתדירות גבוהה יותר ב-24 אחוזים מאשר תושבי המדינות האוסרות על שימוש במריחואנה.
מחקר זה, הוא חלק מהעבודה המשכנעת ביותר עד כה, המצביעה על כך שלגליזציה של מריחואנה גורמת לשימוש מוגבר בסם. "ברחבי אמריקה, יש מגמה של שימוש הולך וגדל בעישון מריחואנה, אבל מצאנו שהשינוי גדול יותר במדינות שבהן זה חוקי", אומרת מחברת המחקר הראשית, סטפני זלר.
החוקרים ניתחו נתונים משני מחקרים שעקבו אחר זוגות של תאומים, שהתגוררו בקולורדו או במינסוטה, מילדותם. הצוות שאל כל משתתף באיזו תדירות הם השתמשו במריחואנה לפני שנת 2014 וגם לאחריה, השנה בה קולורדו הפכה לאחת המדינות הראשונות שהחלו למכור מריחואנה למטרות פנאי באופן חוקי. במינסוטה, מריחואנה למטרות פנאי עדיין אינה חוקית. לפני 2014, שתי המדינות הראו הבדלים קטנים בשימוש בקנאביס. עם זאת, זה השתנה לאחר מכן. בקרב כל המשתתפים, אלה המתגוררים בקולורדו השתמשו בקנאביס בתדירות גבוהה ב-24 אחוזים בהשוואה לאחרים המתגוררים במינסוטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    או שבמקום שזה חוקי אין להם בעיה להגיד שהם משתמשים? (ל"ת)
    גל 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור