בריאות

המוצר יורד מהמדפים עם אזהרה חמורה: "גורם לכוויות חמורות"

בשל חשש ל'גרימת כוויות חמורות' בניגוד לדרישות התקן, מסיר השומנים של SNOW יירד מהמדפים, כאשר במנהל התקינה במשרד הכלכלה הזהירו מהשימוש במוצר
מערכת ice | 
סופרמרקט (צילום pixabay)
אזהרה לציבור שפורסמה  היום (ראשון), מתריעה מפני שימוש במוצר מסיר שומנים SNOW העלול לגרום לכוויות חמורות. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, קורא לציבור להפסיק מיידית את השימוש במוצר מסיר שומנים SNOW העלול לגרום לכוויות חמורות.
הברקוד של המוצר המדובר הוא 7290008427579, של היצרן יהלום תעשיית חומרי ניקוי בע"מ,  ח.פ: 512537457, סוג הסיכון המתואר הוא כימי: עלול לגרום לכוויות חמורות. בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו:  ת"י 4272 חלק 1 "תכשירים לניקוי תנורים והסרת שומנים". 
המוצר שייך לקטגורית R35  - "גורם לכוויות חמורות" בניגוד לדרישת התקן. לא קיים מנגנון עבור אריזת קשת פתיחה. גורם הסיכון "גורם לכוויות חמורות" לא מסומן על גבי האריזה, יחד עם חוסר בהוראות שימוש, הוראות בטיחות והוראות אחסון. לא מסומן ההרכב הכימי "נתרן הידרוקסיד" בהתאם לדרישות התקן.
המחזיק במוצר שבתמונה מתבקש להפסיק את השימוש בו ולהרחיק מהישג ידם של ילדים. המכירה בחניות אסורה בהחלט! במקרה של הימצאות המוצרים הללו במכירה, יש ליידע את מינהל התקינה. הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג- 1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו.

מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה