בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: חשש להתפרצות נגיף הפוליו בעזה

משרד הבריאות מעדכן שבמסגרת ניתוח דגימות ביוב שנלקחו מאזור עשה התגלה "נגיף פוליו תרכיבי מזן 2". ממשרד הבריאות נמסר: "הדגימות, שנבדקו מעלות חשש על הימצאותו של הנגיף הקטלני בשטח ישראל"

מערכת ice | 
משרד הבריאות
משרד הבריאות עדכן היום (חמישי), שלאחר ניתוח דגימות ביוב שנלקחו מאזור עזה, נמצאו עדויות לנגיף פוליו תרכיבי מזן 2. עוד נמסר שתוצאות דומות נמצאו גם בדגימות שנלקחו מהאזור ונותחו על ידי אנשי ארגון הבריאות העולמי במצרים.
ככלל, בדיקות פוליו נעשות בצורה קבועה בביוב במטרה לזהות פוטנציאל לתחלואה סמויה. על פי אנשי משרד הבריאות הדגימות, שנבדקו במעבדה בישראל שמאושרת על ידי ארגון הבריאות העולמי, מעלות חשש על הימצאותו של הנגיף הקטלני בשטח ישראל. משרד הבריאות מסר כי: "אנו עוקבים ובוחנים את הצעדים הנדרשים על מנת למנוע סיכון של תחלואה בישראל".
כידוע, הפוליו הינה מחלה מידבקת אשר עוברת על ידי נגיף ובישראל היא גם מוכרת בשם "שיתוק ילדים", למרות שרק במקרים מעטים החולים במחלה לוקים בשיתוק. נגיף הפוליו תוקף בעיקר ילדים עד גיל 5 ועד פיתוח החיסון נגדו בשנות ה-50, הפוליו הייתה אחת המחלות המדבקות בעולם. 
מספר השיא של חולי פוליו בישראל נרשם בין השנים 1950-1957, אך לאחר תחילת השימוש בחיסון נגדו ב-1957 מספר החולים הצטמצם עד כדי כך שהחל משנת 1989 לא אובחנו חולים חדשים במחלה.
למרות זאת, זוהי לא הפעם הראשונה מאז שנמצאו עדויות לנגיף הפוליו בדגימות שבוצעו בשפכים בישראל. במהלך יוני 2022, התגלה זן פוליו תרכיבי מסוג 2 בדגימת ביוב שבוצעה באזור ירושלים. כמו כן, באותה שנה וגם בזו שאחריה, התגלו מספר מקרים בהם אובחנו ילדים כחולים בנגיף. נכון לעכשיו, טרם התגלו חולים חדשים במחלה, אך משרד הבריאות ממליץ בכל זאת לא לוותר על מתן החיסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה