בעולם

בדרך למלחמת עולם? בסין לא מרוצים משינוי המשטר בטיוואן

לאחרונה התקיימו בחירות למשטר בטייואן, בהן זכה סגן הנשיא, ויליאם לאי, אשר תומך בהתרחקות האי מסין. בתגובה, בייג'ינג שיגרה איום כי '"עצמאות טיוואן' אינה עולה בקנה אחד עם שלום", וטוענים כי הבחירות לא משקפות את הרצון האמיתי של התושבים
מערכת ice |  1
ויליאם לאי (צילום יוטיוב/ WION, shuttetrstock)
מלבד לישראל ולמלחמה המתנהלת כנגד חמאס, יש עוד כמה זירות מתוחות במיוחד בעולם מסיבות פוליטיות. שלשום (שבת), התקיימו בחירות בטיוואן בהן זכה סגן הנשיא, ויליאם לאי, אשר תומך בהתרחקות מסין ובהפיכתה של טיוואן לעצמאות מלאה. בתגובה, בבייג'ינג דחו את תוצאות הבחירות, ואף הוציאו אזהרה: "'עצמאות טיוואן' אינה עולה בקנה אחד עם שלום ונוגדת את האינטרסים של תושבי האי ואת טובתם".
"טיוואן היא טיוואן של סין", אמר צ'ן בינהואה, הדובר לענייני טיוואן של מועצת המדינה, לאחר שלאי זכה ביותר מ-40% מההצבעות. "בחירות אלו לא משקפות את התפתחות היחסים והרצון המשותף של האנשים משני הצדדים להתקרב", בריאיון שנתן לרשת CNBC. בנוסף, בייג'ינג טענה כי התרחקות של האי היא בחירה בין "שלום ומלחמה, שגשוג ודעיכה"
כידוע, סין וטיוואן מצוים ביחסים מתוחים במיוחד כבר שנים, מאחר שכל אחת מהן טוענות לבעלות על סין כולה. שני הצדדים מנהלים מלחמות "עדינות", כאשר כל אחת מהן מבצעת תרגילי מלחמה ארוכים ויוצרת חיכוכים מכוונים במטרה ליצור איום והרתעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקר, רק סין מנהלת אימוני התגרות (ל"ת)
    קומוניסטים 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור