בעולם

ישראל תתייצב בפעם הראשונה בהאג: זו הסיבה לכך

על רקע תלונה שהגישה דרום אפריקה בטענה כי המדינה ביצעה פשעי מלחמה ורצח עם בעזה, ישראל תתייצב בשבוע הבא בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. לאור התלונה, קוימו מספר דיונים בהשתתפות צה"ל, משרד החוץ ומשרד המשפטים

מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
בימים אלו, ישראל מתמודדת עם האשמות חמורות של דרום אפריקה כי היא מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני בעקבות המלחמה הנוכחית. חלק מההאשמות כוללים טענות כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה ומתנהלת באופן לא ראוי, בלשון המעטה, מול הפלסטינים.

אותן האשמות קשות שמקבלת ישראל מדרום אפריקה, גרמו לקיום דיונים שבהם השתתפו צה"ל, משרד החוץ ומשרד המשפטים. אתמול (שני), התקיים דיון נוסף שאותו הוביל רה"מ נתניהו. על פי החלטתו, ישראל תתייצב בפעם הראשונה בהאג. על פי התלונה שהוגשה, נכתב כי ישראל מקיימת  "שימוש חסר הבחנה בכוח והרחקה בכוח של תושבים".
עו"ד רועי שיינדורף, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט בינלאומי, התייחס להאשמות החמורות של דרום אפריקה כנגד ישראל: "צריך לקחת את ההתפתחות הזו ברצינות רבה. זה אירוע משמעותי, שעלולות להיות לו השלכות שליליות למדינת ישראל".
כזכור כבר בחודש מרץ האחרון, הביעה דרום אפריקה את סלידתה מישראל. מפלגת "החופש הלאומי" הציעה להוריד את דרג היחסים עם ישראל, על ידי כך שהשגרירות תהפוך למשרד קישור בלבד.
מטעם המפלגה נכתב כך: "מדינת ישראל נבנתה על עקירת ורצח הפלשתינים. וכדי שהישראלים יוכלו לשמור על שלטונם הם מיסדו את האפרטהייד כך שיועלו לשלוט ולפקח על הפלשתינים. כדרום אפריקנים אנחנו מסרבים לעמוד בצד בשעה שאפרטהייד מיושם שוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה