בעולם

לאור האנטישמיות? נשיאת הרווארד נחקרת באשמה מקוממת במיוחד

נשיאת הרווארד, קלודין גיי, אשר עלתה לכותרות לאחרונה משום שסירבה לגנות באופן מוחלט קריאות לרצח יהודים, נחקרת כעת באשמה של גניבת זכויות יוצרים במאמרים שפרסמה בין 1993 ל-2017, ובעוד 29 מקרים נוספים
מערכת ice |  2
קלודין גיי (צילום יוטיוב/ CBS Boston)
נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, ספגה למעלה מ-40 האשמות בנוגע לכך שפרסמה עבודות ומחקרים שונים ללא אזכור של המקורות בהן השתמשה, כלומר "גניבת קרדיט". כזכור, מוקדם יותר בתחילת החודש, נשיאי האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארה"ב הוזמנו לשימוע בנושא חוסר גינוי אירועי אנטישמיות בקמפוסים שלהם.
כלל נשיאי האוניברסיטאות סירבו לגנות באופן ישיר קריאות לרצח של יהודים, ורבים מהם (בדגש על גיי), אמרו כי קריאות אנטישמיות אלו נחשבות מסוכנות רק בהתאם "לקונטקסט" שבהן הן נאמרות, כלומר בהתאם לסיטואציה. בהמשך התברר כי גם סגל ההוראה באוניברסיטה תומך בנשיאה שלא גינתה את האירועים האלימים. הודעה שיצאה מטעם המוסד טענה כי הם יעמדו לצידה של הנשיאה על אף התגובות החריפות שהיא מקבלת.
כעת ע"פ פרסום של רשת פוקס ניוז, מתברר כי הנשיאה נחקרת בכך שבארבעה מאמרים אשר פרסמה בין 1993 ל-2017, היא ציטטה קרוב ל-20 מחברים שונים (כולל שניים מעמיתיה) – ללא אזכור או קרדיט כלל. בנוסף, צוין כי נחקרים 29 מקרים פוטנציאליים נוספים בהם הנשיאה חשודה בשימוש במידע ללא ציון המקור.
נראה כי קלודין גיי כעת צריכה להתמודד לא רק עם ביקורת בנוגע ליחסה כלפי אנטישמיות, אלא גם להאשמות בנוגע להעתקה. הנשיאה המסורה מתגלה כאדם לא מוסרי במיוחד, וכל שנותר לנו הוא להמתין ולראות כיצד תטופל, ואם בכלל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשיאת הרווארד
    זוכמן 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לייבש את האוניברסיטה להפסיק תרומות עד שהנשיאה תתפטר מהתפקיד
    סגור
  • 1.
    3 סיבות שהיא חסינה:1.היא אשה 2. שחורה 3.קוראים לה גיי (ל"ת)
    יאיר 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור