בעולם

בצל האיום החות'י: שר ההגנה האמריקני מכריז על מבצע "שומר שגשוג"

גזרת הים האדום הפכה למתוחה במיוחד עקב האיום של החות'ים על נתיבי הסחר הבינלאומיים. שר ההגנה האמריקני, לויד ג'י אוסטין, נחת לאחרונה בישראל והכריז על בנייתו של כוח רב לאומי חדש בים האדום: "זהו אתגר בינלאומי הדורש פעולה קולקטיבית"
מערכת ice | 
ספינת הטילים של צה"ל בים סוף (צילום דובר צה"ל)
לאחרונה גזרת הים האדום הפכה למתוחה במיוחד עקב האיום של המיליציה האיראנית בתימן – החות'ים. ההתקפות המרובות באזור מצרי באב אל מנדב מאיימות על נתיבי הסחר הבינלאומיים, וחברות ספנות רבות כבר הודיעו שיפסיקו לעבור באזור. שר ההגנה האמריקני, לויד ג'י אוסטין, נחת אתמול (שני) ונשא הצהרה חשובה בה הוא מצהיר על הקמת כוח רב לאומי בים האדום.
"ההסלמה האחרונה בהתקפות החות'יות הפזיזות שמקורן בתימן מאיימת על הזרימה החופשית של המסחר, מסכנת יורדי ים חפים מפשע ומפרה את החוק הבינלאומי", אמר אוסטין. "הים האדום הוא נתיב מים קריטי שהיה חיוני לחופש הניווט ומסדרון מסחרי מרכזי המאפשר סחר בינלאומי".
שר ההגנה מסביר כי כל מדינה התומכות בעקרון הבסיסי של חופש הניווט חייבת להתאחד בשביל להתמודד עם "אתגר" הטילים הבליסטיים והמל"טים לעבר ספינות סחר רבות העוברות כחוק במים הבינלאומיים. "לפיכך, אני מכריז היום על הקמת מבצע שומר שגשוג, יוזמה ביטחונית רב-לאומית וחשובה חדשה תחת מטריית הכוחות הימיים המשולבים והובלת כוח המשימה 153 שלו, המתמקד בביטחון בים האדום", הכריז שר ההגנה.
בהמשך הוא מסביר כי במבצע החשוב ישתתפו כמה מדינות, וביניהן: בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, נורבגיה, סיישל וספרד. כל אלו יתאחדו יחד בשביל להתמודד כנגד אתגרי הביטחון בדרום הים האדום ובמפרץ עדן, ובשביל להבטיח חופש ניווט לכל המדינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה