בעולם

נשיאת הצלב האדום נפגשה עם הנייה: "מוכנים להקל על כל שחרור"

אתמול (שני) פורסם כי נשיאת הצלב האדום נפגשה עם עם יסמעיל הנייה, מנהיג חמאס בקטאר. הוועד הבינלאומי של הארגון ההומניטרי מסר כי סיבת הפגישה הייתה "כדי לקדם נושאים הומניטריים"

מערכת ice | 
איסמעיל הנייה (צילום פלאש 90/ חסן ג'די)
אתמול (שני), פורסם כי נשיאת הוועד הבינלאומי, מיריאנה ספולאריץ', נפגשה עם איסמעיל הנייה ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור 'חמאס' בקטאר. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מסר כי קיום הפגישה נבע מקידום נושאים הומניטריים. עוד הדגיש הוועד הבינלאומי, כי הוא ממשיך להגן "על כל קורבנות הסכסוך ולהקלת המצב ההומניטרי הקטסטרופלי ברצועת עזה ואינו לוקח חלק במשא ומתן המוביל לשחרור בני ערובה".
מלבד זאת, קרא הוועד הבינלאומי לשחרורם המיידי של החטופים והחטופות המוחזקים בימים אלו בשבי חמאס. עוד הדגיש הצלב האדום, את החשיבות של טיפול צוותי הרפואה בחטופים ואמר: "ה-icrc עומד על כך שהצוותים שלנו יורשו לבקר את בני הערובה כדי לבדוק את שלומם ולהעביר תרופות, ושבני הערובה יוכלו לתקשר עם משפחותיהם".  הוועד הבינלאומי התייחס לשחרור החטופים ואמר: "כמתווך הומניטרי ניטרלי, אנו מוכנים להקל על כל שחרור עתידי שהצדדים לסכסוך יסכימו לו, כפי שצוות ה-icrc כבר עשה בשתי הזדמנויות". 
כידוע, בימים אלו נלחמות משפחות החטופים על הזכות של יקיריהם לקבל טיפול רפואי על ידי הצלב האדום. אל משפחות החטופים, הצטרפו ארגוני הרופאים בישראל ובהפגנה שנערכה בתחילת החודש, קראו לצלב האדום להעניק סיוע רפואי לחטופים בהקדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה