בעולם

"כיבוש עזה יהיה טעות גדולה": ביידן בהצהרה נוספת על המלחמה

הנשיא האמריקני הביע את תמיכתו בישראל מהימים הראשונים של המלחמה ומלבד מספר התבטאויות, המשיך באותו קו. הבוקר הוא התייחס פעם נוספת למלחמה, ולאפשרות של עסקת חטופים והשהיית הלחימה
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר)
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ריגש את כל אזרחי ישראל בנאומו הראשון מאז פרצה המלחמה, כאשר הביע את ההזדהות שלו לאחר הטבח הנורא והיה בין הראשונים ממנהיגי העולם, ש"קרא לילד בשמו" והציג את הטבח שביצעו מחבלי חמאס כפי שהוא, "לא אנושי".
בהמשך גם נוכחנו לראות את כמות הכוחות האדירה ששלחה ארצות הברית למזרח התיכון ואת הרצינות שבה היא לקחת את שאירע ב-7 לאוקטובר. היום (חמישי) לפנות בוקר (שעון ישראל), התייחס ביידן בהצהרתו שוב למלחמה וכמו במרבית נאומיו מהשבועיים האחרונים, התייחס בעיקר לעניין החטופים.
ביידן אמר בהצהרתו שהוא "מלא תקווה" בנושא החטופים אך לא סיפק פרטים על המשא ומתן המתרחש. ביידן נשאל על סיום הלחימה והאם יש צפי לסיומה והשיב כי "לכוחות צה"ל יש מחויבות להשתמש בזהירות המתבקשת בניסיונם לחסל את מחבלי החמאס, על מנת לא לפגוע בחפים מפשע, אך נקבע והוכח שחמאס הקימו מפקדות והחביאו נשקים באותם בתי חולים שאליו נכנסו כוחות צה"ל, כך שהלחימה עלולה להימשך".
עוד הוסיף ביידן ואמר כי "לשאלה מתי תיגמר הלחימה, אין לי תשובה ברורה אך הבהרתי גם לנתניהו, כי לתפיסתי זה לא ייגמר עד שלא יחל תהליך לפתרון שתי המדינות, הבהרתי לישראלים שלתפיסתי כיבוש עזה הוא טעות גדולה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    2 מדינות סופה של מדינת ישראל
    ארנון יששכר 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר ביידן היקר עד שתיגמר המלחמה אתה כבר לא תהיה נשיא, או בגלל שתפסיד או בגלל שתתבקש לישיבה של מעלה ,וזה מזלנו הגדול,כי אם הפלסטינים יקבלו חס ושלום מדינה, תוך כמה חודשים חמאס ישתלט עליה כמו שקרה בעזה בבחירות חופשיות שכל אלה שאתה קורא להם בלתי מעורבים הצביעו לחמאס.וגם עכשיו רוב תושבי יהודה ושומרון המהגרים הפלסטינים יצביעו חמאס ואז נקבל חמאס בכל הארץ ומה שקרה בעזה יהיה קוריוז לעומת מה שיקרה בכל הארץ, לכן תחשוב לפני שאתה מדבר.
    סגור