בעולם

אוקראינה בהישג הגדול ביותר שלה מתחילת המלחמה

המערכה האווירה במלחמת רוסיה אוקראינה מגיעה לשיא חדש, כשאוקראינה בהתקפת המל"טים הגדולה ביותר על יריבתה. במקביל, רוסיה הרגה שני בני אדם במהלך הפצצה על קייב 
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום רויטרס)
המלחמה האווירית בין רוסיה לאוקראינה עלתה שלב כאשר רוסיה ספגה את התקפת המל"טים הגדולה ביותר על שטחה מאז פתחה במלחמתה באוקראינה, בעוד שמוסקבה הרגה שני גברים בהפצצה על קייב
שישה אזורים ברוסיה כולל מוסקבה, הותקפו אמש (רביעי) במסגרת ההתקפה אווירית של הצבא האוקראיני, בעוד שבעיר פסקוב, סמוך לגבול אסטוניה, נגרם נזק לכמה מטוסי תובלה כאשר מל"טים תקפו שדה תעופה.
לפי גורמים רשמיים, ברוסיה טרם התקבל דיווחים בנוגע לנפגעים. בנוס, נטען בתקשורת הרוסית כי הם הצליחו לסכל את מירב התקיפות. עוד נמסר שכוחות חיל האוויר הרוסי הצליחו להפיל אתמול מעל האי קרים טיל אוקראיני ומזל"ט שטס באזור בריאנסק במערב רוסיה. אולג קריוצ'קוב, יועץ ראש חצי האי קרים שמונה על ידי רוסיה, דיווח רק כי ששברי הטיל שהוטל במזרח האי הובילו להצתת הדשא בשדה הציתו את הדשא בשדה.
גורמים רשמיים בקייב אמרו בינתיים שרוסיה פגעה בבירת אוקראינה בהפצצה "מאסיבית" בן לילה. "קייב לא חוותה מתקפה כה חזקה מאז האביב", אמר סרחיי פופקו, ראש המינהל הצבאי בעיר, באפליקציית המסרים טלגרם.
פופקו דיווח שכמה קבוצות של מל"טים נסעו לעבר קייב "מכיוונים שונים" ובהמשך שוגרו טילים לעבר הבירה. קרוב ל-20 "מטרות אויב" הושמדו על ידי כוחות חיל האוויר. שני בני אדם נהרגו - גברים בני 26 ו-36 ושלושה בני אדם נפצעו בחומרה שונה מנפילת פסולת, לפי המינהל הצבאי של העיר קייב. ברחבי המדינה, אוקראינה הפילה 28 טילי שיוט והשמידה 15 מתוך 16 מל"טים ששוגרו במהלך הלילה, כך אמר ביום רביעי מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה, ולרי זלוז'ני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה